16. desember 2016

Helgelektyre(172)


Djevelen i den hvite byen - Erik Larson
Venninner til evig tid - Kristin Hannah
Necronomicon (The Best Weird Tales of H.P. Lovecraft) - H.P. Lovecraft
11.22.63 - Stephen King
The Dark Tower(4) Wizard and Glass - Stephen King
Den fallende detektiven - Christoffer Carlsson

Litt sent ute med helgelektyreinnlegget i dag, men bedre sent enn aldri ... Dagen er jo ikke over ennå.

Forrige onsdag leste jeg ferdig Vetter i nordiske folkesagn og folketro av Jorg Aune & Georg M. Lorentzen. Samme kveld begynte jeg så vidt på Djevelen i den hvite byen av Erik Larson. Jeg har også kommet meg videre i Necronomicon av H. P. Lovecraft, 11.22.63 av Stephen King og Wizard and Glass av Stephen King, som er den fjerde boka i The Dark Tower serien. Og natt til søndag begynte jeg på Venninner til evig tid av Kristin Hannah som jeg har kommet et stykke i, og skal selvfølgelig fortsette med. Det er ikke helt min sjanger, men synes det er gøy å lese litt av alt som jeg pleier å gjøre, selv om horror er min greie. Sier ikke nei til variasjon.

Det er stort sett mursteiner jeg leser for tiden bortsett fra Den fallende detektiven av Christoffer Carlsson, som jeg skal begynne på når jeg er ferdig med en av de nevnte bøkene. Selv foretrekker jeg mursteiner fordi jeg liker å ha noe å bryne meg på, og er det en bok jeg liker så er det bare bonus:)

Hva jeg blir ferdig med i helga og ikke, tar jeg som det kommer. Det blir som det blir.

Og i helga skal jeg også lese disse juleheftene:

Fredag: Tommy og Tigern
Lørdag: Tom og Jerry, Nemi og Donald (norske historier)
Søndag: Donald Duck (God gammel årgang), Varg Veum (Stengte dører)

Har dere lest noen av disse bøkene/heftene?

God helg.

Ukas låt: Suffocate - Sixx:A.M.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar