12. april 2012

(Boktema) Mitt favorittomslag i fargen gult!


Svært som du maser da, Anette. Hehe, nei da. Det er bare det at torsdager kommer så tett på for tiden går jo så utrolig fort! Flere som føler det eller er det bare jeg som sover bort kveldene? 

Denne gangen er temaet mitt favorittomslag i fargen gult. Jeg klarte dessverre ikke å bestemme meg for bare en, men håper det går greit.




                                                          Shantaram - Gregory David Roberts

Ikke akkurat helgult cover, men håper jeg kan ta det med likevel. Vakkert cover med fine farger og et bilde fylt av ro. Og for ikke å snakke om en fengende bok! Boka er på nesten 1000 sider, men det merker man ikke siden boka er så spennende!


Nådens omkrets - Jørgen Brekke

Utrolig kult cover og jeg bare digger den hodeskallen! Spennende og stilig cover med små detaljer som jeg syns er fiffig.


Spøkelser (ti klassiske spøkelseshistorier) - Chris Mould

 Kjøpte denne på mammutsalg for noen år siden. Spøkelseshistorier med fantastiske illustrasjoner (og hva er det med meg og hodeskaller/skjeletter egentlig?)


Ligg unna kjelleren - R.L. Stine

Herlig og creepy cover! Like it! En bok fra serien Goosebumps (Grøsserne) som jeg var så glad i på 90 - tallet og som virkelig ga meg leselyst!

Det var min liste. Fant ikke mange bøker med gule covere, gitt, men det er vel ikke vanligste fargen å bruke på covere, heller? Uansett så var det disse jeg kunne komme på i farta:)

16 kommentarer:

  1. Wæææææ, løper skrikende ut igjen. He he he, her var det mye grøss, Rufsa. Du er ikke alene om å dele flere omslag, jeg klarte heller ikke å velge bare ett gitt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, der skremte jeg en *noterer det ned i den store skremselsboken* hehe. Håper du er modig nok til å komme tilbake og besøke meg igjen på bloggen, Mari;)

      Slett
  2. Jeg klarte heller ikke å velge bare ett, valgte i stede maange:) Husker jeg elsket å lese grøsserne det er en stund siden nå:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, av og til er det bare umulig å velge kun en favoritt. Og selv om det er en god stund siden jeg leste Grøsserne husker jeg de bøkene godt (har de til og med fremdeles stående i boksamlingen). Husker også var stor fan av tv-serien;)

      Slett
  3. Knæsje gule bokomslag :) Og torsdagene kommer som perler på en snor, litt koselig også, da!? Klæm :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skikkelig knæsje, ja:) Og torsdager kommer som perler på en snor. Ikke noe galt i det altså. Det er et godt tegn på at det nærmer seg helg, men av og til føles det ut som om helga er rett rundt hjørnet hele tiden. Skal ikke klage på det heller:)

      Slett
  4. Kule omslag du hadde valgt:-) ha en fin kveld:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ha en riktig fin kveld du også:)

      Slett
  5. Kjempefine omslag som jeg føler også er veldig Ina :-) Nådens Omkrets sitt er herlig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, du begynner å kjenne meg, Silje:) Håper jeg får med meg Nådens omkrets en gang. Har hørt mye bra om den!:)

      Slett
  6. Enig.. syns også torsdagene kommer alt for nerme xD Så glemmer helt når det er torsdag jeg gitt xD hehe

    Hmm.. ska prøve og joine, selvom det er fredag nå xD
    Men kommer ikke på noen cover med gul omslag :S Så må tenke litt først..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, i uka her har jeg i hvert fall vært døgnvill. Har alltid vært en dag foran de andre og det er en underlig følelse:)

      Slett
  7. Her hadde du funnet mye stilige omslag:)Nådens omkrets og spøkelser var herlige:) Ønsker deg en god helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Liker Nådens omkrets og spøkelser omslaget godt jeg også. De er herlige og festlige:)
      God helg til deg også:)

      Slett
  8. "Shantaram" har et omslag som ga meg lyst til å kikke nærmere på den boken!

    Ha en fin uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den bør sjekkes ut. Fascinerendes lesing:)
      Ha en riktig fin uke du også:)

      Slett