28. januar 2016

The truth is out there


 (Hentet fra google).

I kveld er det premiere på nostalgiserien: The X-files. The X-files har stått opp fra de døde. The X-Files oppsto først i 1993, og kom ikke i Norge før i 1994. I 1994 var jeg 11 år gammel og allerede en horrorfreak, og sett filmer som A nightmare on Elm Street, Halloween, Poltergeist osv og mange andre lignende filmer, og var hekta på horror svært ung.

Jeg var jo egentlig for ung for sånt, men snek meg til å se horrorfilmer i kjellerstua. Og jeg husker at The X- Files gikk på torsdager på TV2 før, og jeg tok opp episodene på VHS i det skjulte (ja, VHS ble brukt på den tiden), og så episodene neste dag. Så neste dag var det fredag og helg, og jeg startet helga med å se The X-files episoder som jeg hadde tatt opp kvelden før, og helt siden da har jeg vært hektet på den TV-serien.

Aldri før har jeg vært så hektet på en TV-serie noen gang. Jeg har jo selvfølgelig sett andre TV-serier også og mine favoritter er:


  1. The X- Files
  2. Twin Peaks
  3. Buffy the Vampire Slayer
  4. Six feet under
  5. Invasion

Jeg har jo selvsagt sett nyere TV-serier også, men dagens TV-serier klarer ikke å gjøre meg like hekta som The X-files og de andre på lista ovenfor, og The X-Files er og blir nummer en. Det har den alltid vært. Det jeg liker så godt med den serien er all den mystikken. Agents Mulders søster som er forsvunnet. Arkivskapet hans med gamle og uløste overnaturlige saker som han er spesialist på. Sarkasmen mellom Agent Mulder og Dana Scully. The Smoking Man. Hva som er hans rolle i alt dette. Agent Mulder og sjefen hans Skinner som stadig kom i klammeri med hverandre på grunn av uenigheter og at Agent Mulder hadde sin egen måte å jobbe og utforske saker på som Skinner alltid var frustrert over. Skinner og teamet hans var ikke alltid enig i Agent Mulders arbeidsmetoder.
Også var det mystikken om ufoer, konspirasjon, aliens, mystiske forsvinninger og overnaturlige hendelser i serien som var veldig fengslende. TV-serien har mye suspense i seg. Den var både spennende og creepy. Jeg kan ramse opp mange grunner til hvorfor The X-Files er og blir min favorittserie, men skal ikke kjede dere med det:) Men vil bare spørre: Hvem liker vel ikke sarkasmen til tørrpinnen Agent Mulder?

 (Bildet hentet fra google).

I kveld blir det "gjenforening" med en helt ny episode og jeg tror de har laget seks nye episoder til sammen? Første episode er i kveld kl 21.30 på TV3 og de sender også andre episode en time senere. To episoder på en kveld:) Synd at det er på TV3 for da blir det oppspist av reklamer. Før sente de serien på TV2,men de er like brutale med reklamer de også. Nesten hver eneste TV - kanal sender reklamer hver tiende minutt og reklamene varer nesten i ti minutter. Skjønner ikke vitsen med det. Men de nye episodene kommer sikkert på DVD og BLU-RAY også, så får skaffe meg serien på BLU-RAY senere og ha en The X-Files maraton:)

Er spent på om de nye episodene blir like spennende som de gamle og hvordan introversjonen blir. Husker jeg ble skuffet da David Duchovny (Agent Mulder) sluttet i de siste sesongene for serien ble ikke det samme, så er lettet over at han skal være med i disse nye episodene.

Så du på The X-Files før i tiden og skal du se de nye episodene? Likte du serien eller var det ikke noe for deg, og hvilke serier er du hekta på nå for tiden?

Avslutter dette innlegget med den originale introversjonen:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar