17. august 2019

Helgelektyre(302)


To All the Boys I've Loved Before - Jenny Han
The Tommyknockers - Stephen King
Mørkets gjerninger - Elizabeth George

Tok meg noen internettfrie dager igjen for jeg blir fort lei av Internett generelt. Jeg har lett for å kjede meg. Tok internettfrie dager fra søndag til torsdag, men jeg har lest litt hver dag. Noen dager mye andre lite. Det varierer veldig. Driver jo med fargelegging og gaming ved siden av.

Ord som slutter på skap - Sanne Mathiassen

Forrige lørdag snikleste jeg Ord som slutter på skap av Sanne Mathiassen, som ikke ble oppført på bloggen siden jeg ikke var online. Det var en underlig ungdomsbok som ble lest ut på en dag, fordi den er veldig lettlest. De lengste kapitlene er på knappe to sider, og de fleste kapitlene er bare på et kort avsnitt. Jeg kaller den underlig for den handler om en jente som ikke er kommet over eksen sin, og bestemmer seg for å bo en stund i garderobeskapet hans. Vil hun bli oppdaget, og vil hun komme seg videre?

Jeg var sikker på at jeg hadde hørt navnet Sanne Mathiassen før, og det viser seg at jeg leste en bok av henne for noen år siden, og det var; Bare en time til, som jeg likte noen hakk bedre.

Jeg leser fremdelesTo All the Boys I've Loved av Jenny Han. Den har jeg lest i litt over en uke. Trodde det var en kort bok da jeg bestilte den online, men det er en bok på over 400 sider. Jeg foretrekker store bøker fordi da blir man bedre kjent med de man leser om. Men kjenner jeg sliter litt med denne, mest på grunn av språket. Det er en ungdomsbok, men det føles ut som den er rettet mot en yngre målgruppe. Jeg kan forstå hvorfor boka ble populær, men den er dessverre ikke helt min stil. Det er altfor mye om søsterforhold, ansvar og matlaging/baking. Boka er veldig jentete. Kommer nok til å bli ferdig med den i helga siden jeg ikke har mange sider igjen. Den tok bare litt lengre tid enn jeg trodde den ville gjøre.

The Tommyknockers er en trofast følgesvenn denne helga også, som er skrevet av  forfatterhelten min, Stephen King. Det er en bok som blir bare rarere og rarere. Litt uvant å lese science fiction. Han skriver bøker fra forskjellige sjangere, men er mest kjent for sine horrorbøker.The Tommyknockers har også et snev av horror i seg. Liker atmosfæren i den og raritetene. Grugleder meg til å skrive anmeldelse om den fordi jeg aner ikke hvordan jeg skal beskrive den på en forståelig måte. Det blir en stund til før det blir anmeldelse for har flere hundre sider igjen. Han er kjent for å skrive store bøker og denne må være en av hans største, men det nærmer seg, og boka har blitt lettere å holde i.

Siden jeg kommer til å bli ferdig medTo All the Boys I've Loved Before, skal jeg da begynne å lese Mørkets gjerninger av Elizabeth George. Trodde jeg ville begynne å lese den i forrige helg, så er litt forsinket med leselisten, men bedre sent enn aldri. Noen bøker trenger lenger tid enn man først forventer. Mørkets gjerninger er som nevnt i et annet innlegg første bok i Lynley og Havers serien. Sjelden jeg begynner med første bok i en krimserie, så det blir både spennende og uvant.

I det siste har jeg også fargelagt en god del. Noe er jeg ferdig med og annet trenger jeg mer tid på. Noen motiv trenger man flere uker på før man blir ferdig.

Motiv jeg er ferdig med:





 Motiv som trenger mer tid:


På den andre siden skal man tegne figurer selv. Jeg prøvde selv om jeg ikke er noen tegner. Jeg foretrekker å male, for synes det er enklere å håndtere pensel fremfor gråblyanter. Gråblyanter har jeg alltid hatt et anstrengt forhold til.


Vet ikke hva som er vanskeligst å tegne: en hest eller en stjerne. Begge deler er like vanskelig ...

Ser kanskje dumt ut med den halvferdige bakgrunnen, men bakgrunn trenger mer tid enn detaljene. Sånn er det i hvert fall når jeg fargelegger. Foretrekker å fargelegge de små detaljene best.

Motivene er fra denne boka:

Animorphia - Kerby Rosanes

Beklager for dårlig bildekvalitet, men bildene er tatt med mobilen. Har digitalt kamera, men sjeldent jeg bruker det.


God helg.

Ukas låt: Beethoven's Nightmare - Dragonland



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar