1. oktober 2018

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* Lasaruseffekten - Tom Egeland
* Sci-fi ungdomsskolen - Scott Segert & John Martin
   
Antall leste sider i forrige uke:

 686 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Kampen for tilværelsen - Stian Thorbjørnsen

Bøker som leses nå:

* Tante Ulrikkes vei - Zeshan Shakar
* The Mothman Prophecies - John A. Keel
    * Really Easy Piano Disney Hits (20 Disney Favourites)
 
Planlagte bøker denne uken:

* Tante Ulrikkes vei - Zeshan Shakar
* The Mothman Prophecies - John A. Keel
    * Really Easy Piano Disney Hits (20 Disney Favourites)
* Last Time I Lied - Riley Sager
* Formørkelsen - Karin Fossum

Forrige uke leste og skrev jeg mindre i forhold til andre uker av en eller annen grunn. Det må jeg skjerpe meg med, siden det er snart Halloweensesong og greier. Pluss at det er første dag i oktober, min favorittmåned. Kan ikke skli ut helt da som jeg gjorde i forrige uke. 😊 I forrige uke ville jeg gjøre alt annet enn å lese og skrive. Det er sånne perioder av og til.

Onsdag i forrige uke begynte jeg å lese Tante Ulrikkes vei av Zeshan Shakar, og den leser jeg fremdeles i. Det er en god bok, men tror ikke jeg er like stor fan av den som mange andre er. 

Lenge nå har jeg lestThe Mothman Prophecies av John A. Keel og er usikker på hvordan jeg liker den. Jeg liker nonfiction, men noen nonfiction bøker har en tendens til å bli for oppsummerende enn fortellende? Det gjelder selvfølgelig ikke alle bøker fra den sjangeren.

Når jeg blir ferdig med en av disse bøkene skal jeg begynne å lese Last Time I Lied av Riley Sager som jeg egentlig skulle begynne på i forrige uke. Men ikke alt går som planlagt. Jeg likte Sagers forrige bok: Final Girls. De som liker horrorfilmer fra 80-tallet vil like den boka. Horror trenger ikke alltid å ha kvalitet så lenge det er uskyldig moro. Det er det som gjelder for Final Girls, og håper at Last Time I Lied har litt av samme tonen. Riley Sager er ikke forfatterens egentlige navn. Det er Todd Ritter.

Formørkelsen av Karin Fossum var nok en bok jeg hadde tenkt å lese i forrige uke, men leselysten og skrivelysten forsvant, så da ble det ikke noe av. Det blir da neste bok ut på planen, som er nyeste bok i Konrad Sejer rekken, og en av høstens utgivelser.

Håper på å få begynt på en bok til eller smette inn en annen bok ved siden av alt det andre. Hvilken bok det blir, tar jeg der og da. Enkelt og greit😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar