28. september 2018

Helgelektyre(264)


Tante Ulrikkes vei - Zeshan Shakar
The Mothman Prophecies - John A. Keel 
Last Time I Lied  - Riley Sager

Forrige onsdag leste jeg ut denne:

Lasaruseffekten - Tom Egeland

Den gikk fortere enn forventet med tanke på at det er en stor bok, og jeg foretrekker store bøker fremfor de små. Den hadde en fin flyt, god humor og interessant historie.

Samme kveld begynte jeg å lese Tante Ulrikkes vei av Zeshan Shakar. Den skal jeg fortsett med, og skjønner godt hvorfor den er så populær. Jeg liker persongalleriet godt, men synes ikke det er nok. Har lest en del romaner og oppvekstromaner. Er ikke den som har lest mest fra den sjangeren, men tror ikke at Tante Ulrikkes vei blir noen ny favoritt fra den sjageren for min del, dessverre. Man er forskjellig, og det finnes ikke noe rett og galt når det gjelder bøker man liker og ikke liker. Det andre liker trenger man selv ikke å like, og omvendt. Vi mennesker er jo så ymse.😊

Forrige helg begynte jeg å leseThe Mothman Prophecies av John A. Keel som er basert på en sann historie, og som senere ble til film i 2002. Har alltid hatt lyst til å lese boka, og nå var tiden inne for det. Liker å sammenligne bøker og filmatiseringer av og til.

Det er mest sannsynlig at jeg blir ferdig med Tante Ulrikkes vei først i helga, og da blir neste bok; Last Time I Lied av Riley Sager. Jeg leste Final Girls av samme forfatter i fjorhøst, og den underholdte stort. Den boka er nok ikke for alle da det er horror, min favorittsjanger og det var som å se en horrorfilm fra 80-tallet. Veldig fengslende. Spørs om Last Time I Lied vil ha samme effekten eller ikke. Riley Sager er forresten ikke forfatterens virkelige navn. Han heter egentlig Todd Ritter.

Blir det tid til overs i helga skal jeg begynne på en ny bok, og det blir da Formørkelsen av Karin Fossum, som er en av høstens utgivelser. Synes hennes bøker om Konrad Sejer har vært svært varierende, og synes de var på det sterkeste på "gamle dager". Men ingen tvil om at Karin Fossum kan å skrive, og hun beskriver outsidere så bra. Det var noe hun ofte skrev om i sine tidligere kriminalromaner.

Kan hende jeg også kommer til å smette inn en barnebok i løpet av helga. Da blir det sci-fi ungdomsskolen av Scott Seegert og John Martin. Den kommer jeg i så fall til å lese ved siden av alle de andre bøkene.

Som vanlig så fargelegger jeg fremdeles, og denne uka har jeg blitt ferdig med to motiver. Det første motiovet vises det ikke så gode forskjeller fra forrige helg, for jeg hadde ikke fargelagt ferdig alle bladene, og det er litt vanskelig å fange det opp på bilde. Men nå har alle bladene fått farge:


Motivet er fra denne boka:

The Beauty of Horror - Alan Robert

Jeg har også fargelagt ferdig et motiv fra en annen bok:




 Motivet er fra denne boka:

Jewelry Box - Hanna Karlzon


Dette motivet er fraThe Beauty of Horror av Alan Robert, og har ikke kommet så veldig mye lenger på det motivet, fordi jeg ville bli ferdig med de to andre jeg holdt på medførst. Så skal konsentrere meg mer om dette motivet i helga og utover neste uke. 

God helg.

Ukas låt: Corridor of Crosses - Abel Korzeniowski



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar