3. august 2018

Helgelektyre(256)


Something in the Water - Catherine Steadman
Surviving and Thriving with an Invisible Chronic Illness) - Ilana Jaqueline
Høstmørke - Jean-Louis Adorsen 

Det har blitt lest litt i denne uka også. Først leste jeg ut denne:


Andre folks døtre av Amy Gentry.

Dette er en thriller som jeg ikke likte i det hele tatt. Den ble for rotete og rar. Jeg brydde meg ikke noe om persongalleriet heller, så det ble uengasjerende lesing. Jeg ble lettet da jeg ble ferdig med denne, for jeg avbryter ikke en bok. Denne leste jeg ut onsdagskvelden.

Polly og Buster (Den trassige heksa og følelsesmonsteret) - Sally Rippin 

En barnebok som jeg leste veldig fort å lese fordi den er temmelig lettlest, men også fordi jeg likte historien og illustrasjonene overraskende godt. En sjarmerende barnebok om vennskap, ærlighet, og det å finne troen på seg selv. Fikk også merkelig nok lyst til å lese neste bok i serien. Jeg begynte å lese den onsdagskvelden, og ble ferdig med den dagen etter.

Samme kveld som jeg leste ut Polly og Buster, begynte jeg på en ny psykologisk thriller *sjokk*. Denne gang Something in the Water av Catherine Steadman. Nok en bok som har dukket opp på Goodreads feeden min ofte, og syntes den virket veldig interessant. Så klarte ikke å holde meg unna. Den skal jeg lese videre i.

Jeg skal også lese videre i Surviving and Thriving with an Invisible Chronic Illness) av
Ilana Jaqueline. Jeg har brukt litt tid på den i og med det er en temabok. Jeg leser ikke selvhjelpsbøker i den tro at de skal forandre livet meg helt. Men jeg leser selvhjelpsbøker av og til hvis det er temaer som jeg interesserer meg for, og som jeg vil lese mer om. Er ikke naiv og tror de vil forandre på alt bare for å understreke det. Men av og til er det bare det at jeg vil lære meg mer om et eller annet. Ikke bare lese fiksjon.

Hvis jeg blir ferdig med en av de nevnte bøkene, skal jeg begynne på denne boka:
Høstmørke av Jean-Louis Adorsen.  Så usikker på om jeg rekker å begynne på den i helga eller i neste uke. Flere bøker blir det ikke i helga enn de jeg skal konsentrere meg om.

Jeg har også fargelagt. Jeg begynte med et nytt motiv å fargelegge i forrige uke som jeg skal fortsette med. Blir nok ferdig med det i helga siden jeg ikke har mye igjen:

Jeg kom over et annet søtt motiv og klarte ikke å holde meg unna disse søtnosene. Så jeg begynte å fargelegge dem i denne uka, og det skal jeg fortsette med i helga siden jeg ikke er ferdig:



 Begge motivene er fra denne boka:

Boka har dessverre ingen tittel eller navn på illustratør. Og det er en fargeleggingsbok for voksne selv om den ser barnslig ut. 😊

God helg.

Ukas låt: End of My Rope - Trapt



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar