8. juli 2024

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
Twelve Nights at Rotter House, A Time to Kill av John Grisham, The Nightmare Man av J.H. Markert, A Child Alone with Strangers av Philip Fracassi og Home Before Dark av Riley Sager, er fra egen boksamling
 
 
 

 
Bøker som ble lest i forrige uke:

Twelve Nights at Rotter House - J.W. Ocker
Den brutale sannheten - Louise Penny
En helt annen historie - Stefan Ahnhem

Antall leste sider:

521 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Djevelpakten - Max Seeck

Bøker som leses nå:

📖The Nightmare Man - J.H. Markert
📖de der - Joyce Carol Oates
📖A Child Alone with Strangers - Philip Fracassi
📖A Time to Kill - John Grisham

Planlagte bøker for denne uka:

⃞  Home Before Dark - Riley Sager
⃞  Mørkefall - Sven G. Simonsen

Tre bøker ble skvist inn i forrige uke, og noen av dem hadde jeg lest lenge i. Har ikke noe i mot å bruke tid på bøker, for har det ikke travelt. 👿

Natt til fredag leste jeg ut Twelve Nights at Rotter House av J.W. Ocker. Den var dessverre litt tungtrødd, og det var mest om hovedkarakterens liv fremfor huset han besøkte. Men likte sluttten selv om den var forutsigbar. Syntes denne ble for cozy horror i stedet for scary horror. Vil ikke at bøkene mine skal være koselige. Det er ikke helt min stil.

Natt til søndag leste jeg ut Den brutale sannheten av Louise Penny som jeg brukte over en måned på å lese ferdig. Jeg liker store bøker og har blitt vant til dem, men denne var utrolig seig, og det føltes ut som mange av samtalene ble gjentatt mange ganger, og det skjedde mellom flere karakterer. Lite utvikling og saken var ikke så fengslende å lese om, heller. Tror ikke jeg skal lese mer av denne serien, for det virket å være kosekrim i stedet for mørk og brutal krim som jeg foretrekker.

I går kveld leste jeg ut En helt annen historie av Stefan Ahnhem som jeg også var skuffet over. Jeg likte Siste spiker godt, men hater det når det midt i en serie, skifter hovedkarakter. Det blir ikke helt det sammme, og fikk ikke helt sansen for denne Malin Rehnberg og hennes familieproblemer.

I dag eller i morgen skal jeg begynne på The Nightmare Man av J.H. Markert, som er horror og den ble utgitt i fjor. Vet ikke om jeg skal begynne på den i dag eller i morgen, for hver gang jeg avslutter en bok, sliter jeg litt med å begynne på en ny. Det blir min første bok av ham.

I natt begynte jeg på en ny bok og det var de der av Joyce Carol Oates og det er min fjerde bok av henne. Har stort sett likt bøkene og fortellerstemmen hennes, men usikker på denne. Men for tidlig å si da jeg bare har lest 30 sider.

I helga begynte jeg også på en annen bok som er A Child Alone with Strangers av Philip Fracassi. Er ikke helt fan av å lese fra et barnepersketiv når det gjelder horror bøker for voksne, men har ikke helt i mot det denne gangen. Denne Henry virker mer realistisk og opptrer ikke som eldre enn han er. Har bare lest 23 sider, så er for tidlig å si, men liker stemningen i den så langt.

I helga leste jeg også videre A Time to Kill av John Grisham. Det er første bok i Jake Brigance trilogien. Er ikke helt fan av denne Jake som virker noe selvskrytende, men liker at Grisham er veldig mørk og deprimerende. Så er spent på fortsettelsen.

De neste bøkene på leselista er: Home Before Dark av Riley Sager, og Mørkefall av Sven G. Simonsen. Begge to er gamle kjenninger. Riley Sager er ofte stemplet som horror forfatter, men bøkene hans er thrillere med noen få horrorelementer. Har likt noen av bøkene hans. Og Mørkefall av Sven G. Simonsen er tredje bok i Liv Eriksson serien.

Så det blir noen kjente og ukjente forfattere i denne uka også, og litt horror mellom alt det andre. Man må variere litt, selv om horror alltid er en sjanger jeg vender tilbake til og holder meg til.👿

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar