22. januar 2017

(En smakebit på søndag) 11.22.63 av Stephen King

 (Bilde lånt fra Maris blogg).

Mari bak Flukten fra virkeligheten - en bokblogg driver En smakebit på søndag, og gir den som har lyst mulighet til å dele et innblikk fra boka/bøkene du leser i. Der finner du også mange andre smakebiter.

Det er lenge siden jeg har deltatt i En smakebit på søndag. Tror det er godt over ett år siden, men er ikke helt sikker. Istedet for å være så asosial, så tenkte jeg å bli flinkere til å bli med noen ganger:) Det er også en fin mulighet å se hva andre leser.

Jeg hadde håpet å få dele en smakebit fra boka Pretty Girls av Karin Slaughter som jeg skal lese sammen med en youtuber. Vi skulle egentlig begynne på den i går, men blir utsatt til mandag.

Jeg leser flere bøker "samtidig" og var ikke sikker på hvilken bok jeg ville dele smakebit fra. Bestemte meg til slutt for å dele en smakebit fra boka 11.22.63 av Stephen King siden han er min forfatterhelt.

Jeg har ikke veldig lyst til å si så mye hva boka handler om i dette innlegget og vil heller spare det til anmeldelsen, men stikkordene jeg kan røpe er: viktig dato og tidsreise.


"You aren't going to call anybody, you're right about that, because I want you to give me your cell phone, your wallet, and all the money you have in your pockets, coins included. It ain't a robbery, you'll get it all back. Will you do that?"
          s. 22

Har du lest boka?

26 kommentarer:

  1. God morgen Ina, ser du var lenge oppe i natt :) Denne har jeg ikke sett før, selv om Stephen King sine bokcover ofte tiltrekker min oppmerksomhet, så at boken er gitt ut i 2011. Fristende smakebit, har ikke lest King på veldig lenge. Ønsker deg en fin søndag Ina!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tine:) Er stort sett oppe lenge hver natt og står opp tidlig. Blir ikke klok på meg selv, haha:) Ja, dette er Kings mer moderne verk og skal vissnok være en av hans populære verk fra moderne tid. Og jeg liker den godt så langt:) Så gjerne hiv deg over den:)

      Tusen takk og i lige måde. Tilbringer resten av søndagen med å lese ut Djevelen i den hvite byen:)

      Slett
  2. God søndag, Ina :) Jeg er ganske sikker på hva denne boken handler om, fordi jeg har lest om den tidligere, men jeg må nok dobbeltsjekke med Google det kan jo hende jeg husker feil. Smakebiten er interessant, og illevarslende når personen må forklare at det ikke er et ran så er det tydelig at den h*n snakker til kan oppfatte det slik.

    SvarSlett
    Svar
    1. God søndag, Mari:) Ja, plottet er ganske kjent fordi det er Kins mest populære verk fra moderne tid og har blitt mye snakket om, spesielt på Goodreads. Jeg liker den godt så langt:)
      Ja, tenkte jeg skulle dele en mystisk smakebit fordi bare dette avsnittet har mye undertoner. King i kjent stil:) Han røper ikke alt på en gang:)

      Slett
  3. En riktigt bra bok, men Stephen King är ju sedan länge min husgud så jag kanske är lite subjektiv i min bedömning :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Flere King fans:) Godt å høre:) Han er min store forfatterhelt, men det betyr ikke at jeg har likt alt det han skrevet, så det er ikke alle bøkene hans som har falt i smak, men de fleste. Jeg liker fortellerstemmen hans så godt. Den er original og skjønner ikke hvor han tar fantasien fra:) En fascinerende fyr:)

      Slett
  4. Jag läste halva boken sedan när det sega i mitten kom gav jag upp. Men jag har sett serien istället, riktigt bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Synd at du ga den opp. Skjønner at det kan bli litt seigt med mursteiner at det dukker opp noen seige partier her og der, men jeg synes det er verdt å komme gjennom dem. Godt du likte tv-serien:) Det høres lovende ut for har tenkt å se tv-serien når jeg er ferdig med boka:)

      Slett
  5. Jag har inte läst något av Stephen King men ska försöka ändra på det i år. Har ganska många King-böcker i hyllan.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy! Håper du gir han en sjanse:) Min favorittbok av King er Pet Semetary og andre bøker jeg liker godt av ham er: Misery, Salem's Lot, The Dead Zone og IT. Håper du liker bøkene hans. Vet at mange får skrekken av bøkene hans i og med at han kan bli vel detaljrik, men det er det jeg liker med ham:)

      Slett
  6. Den här tyckte jag mycket bra om förutom de långdragna danstävlingarna då man kommit halvvägs igenom boken. Men är man igenom dessa blir det intressant igen! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, man må regne med noen seige partier innimellom, så skjønner hva du mener:)

      Slett
  7. Jeg har denne stående hjemme, men har ikke begynt på en. Den er rimelig stor og tykk :-)Jeg har hørt de to første bøkene til Karin Slaughter på lydbok og kommer til å fortsette å høre flere. Men så fant jeg Brandon Sandersons Elantris på Storytel og begynte på den. Det er også en rimelig tykk bok, men nå har jeg rett under 4 timer igjen av den, så da må jeg velge meg en ny. Hvis du får mulighet til å lese Elantris så må du gjøre det, den er virkelig bra. Han har skrevet en trilogi som heter Mistborn og, den vil jeg også lese.
    Du er flink til å finne personer å samlese med. Det skulle jeg vært flinkere til :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette er en monster av en murstein, men den er verdt å bruke tiden på så håper du vil gi den en sjanse:)

      Elantris er et ukjent navn for meg, men virker som du er begeistret:) Håper bøkene hans er lett tilgjengelige i og med jeg ikke bruker Storytel for jeg fikk veldig lyst till å lese Mistborn, så tusen takk for tips. Noen forfatternavn går meg hus forbi av og til så da er det kjekt at noen nevner noen som kan være for meg. Det settes pris på.

      Ja, må heller si det er folk som er flinke til å komme med spontant forlsag til samlesing til meg og da er jeg gjerne med, så det er fint at folk engasjerer seg til å lese med andre. Det er bare hyggelig og interessant å sammenligne meninger om boka etterpå;)

      Takk i lige måde:) Ha en fin søndagskveld:)

      Slett
  8. Jag har bara läst en bok av King men i år har jag tänkt mig att prova någon mer. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er bare å sette i gang:) Han skriver svært underholdende bøker så tror du vil like det.

      Bare hyggelig:)

      Slett
  9. tack för smakebiten! Stephen King har jag inte läst mycket av.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingen årsak:) Jeg tror du vil like King hvis du liker krim/grøss:) Da har du mye å glede deg til;)

      Slett
  10. Stephen King läste jag mycket av när jag var yngre och efter långt uppehåll så läser jag King igen, inte dumt! Denna har jag läst, tyckte den var lite väl lång och utdragen men den är bra ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg leste mye av ham da jeg yngre jeg også, spesielt da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående. Nå har jeg begynt å lese en del av ham igjen:)

      Er enig at enkelte deler i boka er langdryge, men det må man bare forvente med mursteiner:) Men det er overkommelig og jeg liker boka godt så langt:)

      Slett
  11. Takk for smakebiten. Leste flere av King sine bøker da jeg var i tenårene. På tide å lese flere. Takk for tipset

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig:) Der har vi noe til felles. Jeg også leste mye av ham da jeg var i tenårene, og så tok jeg noen års pause før jeg begynte å lese bøkene hans igjen for noen år siden:) Håper du kommer til å ta opp forfattterskapet hans igjen:)

      Slett
  12. Tack för smakbiten. Tyckte den här boken var rätt så bra. Och väldigt mycket bättre än Tv-serien...

    SvarSlett
    Svar
    1. Dumt at du ikke likte serien for har tenkt å se den etter å ha lest boka, men godt at du hadde sansen for boka;)

      Slett
  13. Har läst den här, men var inte så himla förtjust.

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff da. Det var leit:/ Håper du kommer til å lese andre King bøker likvel:)

      Slett