19. desember 2022

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
We Will Rise av Tim Waggoner, 24 gode gjerninger av Jenny Fagerlund, Friend of the Devil av Stephen Lloyd og Fairy Tale av Stephen King,
er fra egen boksamling
 
 

 
  Bøker som ble lest i forrige uke:

Damen i proseccotåken - Lene Lauritsen Kjølner

Antall leste sider:

338 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

🖉 We Will Rise - Tim Waggoner
🖉 24 gode gjerninger - Jenny Fagerlund
🖉 Blodmåne - Harry Hole
🖉 Friend of the Devil - Stephen Lloyd

Bøker som leses nå:

🕮 Bastarden - Tonny Gulløv
🕮 Kittyhawk savnet - Garry Disher
🕮 Aftentid og morgengry - Ken Follett
🕮 Fairy Tale - Stephen King
🕮 Den svarte svanen - Ingrid Berglund
🕮 Den siste festen - Clare Mackintosh

Planlagte bøker denne uka:

⃞   Øya - Adrian McKinty
⃞   Forklarelsens øyablikk - Bjørn Bakken

Det var en dårlig leseuke forrige uke. Lenge siden jeg har fullført bare en bok i løpet av en uke. Har ikke dårlig leselyst, men har ennå ikke funnet flyten i hele desember. Likte leseflyten jeg hadde i september og oktober, og håper den dukker opp igjen denne uka, slik at jeg får lest noen bøker til før året er over. Har heller ikke lest så lite antall sider siden uke 27.

Men lørdagsnatta leste jeg ut feelgood/krimromanen, også kjent som kosekrim: Damen i proseccotåken av Lene Lauritsen Kjølner. Det er bok nummer åtte i serien om privatdeteketiven Olivia Henriksen. Jeg likte saken, og spesielt skrivekurset. Intteressant å lese om forfattermiljø og skriverier, til tross for at det var fikjson, så likte settingen veldig godt.

I natt skal jeg begynne å lese Kittyhawk savnet av Garry Disher som er bok nummer to i Peninsulaserien av Garry Disher. Jeg leste Dragemannen i høst og ville gjerne fortsette serien. Så håper denne har noe av den samme stemningen som den første.

Jeg leste ikke videre i Bastarden av Tonny Gulløv. Jeg ville, men det ble ikke noe av. Det ble ikke så mye lesing i helga selv om jeg hadde tid til det. Det ble mest brukt tid til andre hobbyer i stedet. Sånn går det av og til. Men skal fortsette med den, selvfølgelig.

Jeg leste heller ikke videre i Aftentid og morgengry av Ken Follett og Fairy Tale av Stephen King. Som nevnt før er det bøker jeg leser når jeg vil i, og forrige uke leste jeg svært lite i det hele tatt.

Men jeg kom meg videre i Den svarte svanen av Ingrid Berglund. Det er en underlig sak med underlige karakterer, men jeg liker det. Kapitlene er korte, og i stedet for å minne leseren hele tiden på om pandemi i teksten, er det skrevet oppsummering i begynnelsen av hvert kapittel, slik at at det ikke ødelegger konseptet. Interessant lesing når det gjelder krimsak og karakterer.

Den siste festen av Clare Mackintosh er i hvert fall underholdende og det er første bok i en krimserie. Synes bøkene hennes har vært noe opp og ned, men synes denne er en av hennes beste. Kryptisk handling, dyster stemning og underholdende karakterer. Så er spent på fortsettelsen.

De neste bøkene på leselista er en thriller og en krim. Bøkene er: Øya av Adrian McKinty og Forklarelsens øyeblikk av Bjørn Bakken. Har lest en bok av begge to før. Har lest Kjeden av McKinty og Lang lang rekke av Bjørn Bakken.

I denne uka har jeg som mål, først og fremst å lese mer enn det jeg har gjort de siste tre ukene. Og jeg har som mål å bli ferdig med: Den siste festen av Clare Mackintosh, Den svarte svanen av Ingrid Berglund, og kanskje Kittyhawk savnet av Garry Disher.

Dessverre ikke mye å skrive om i dette innlegget da jeg leste forferdelig lite i forrige uke.

Endelig er helvetesperioden, jeg mener ... VM i fotball over. Hurra! 😈

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar