15. februar 2019

Helgelektyre(284)


That Lonely Section of Hell - Lori Shenher
Okkupert - Bjørn Are Godøy
The Darkness Within - Lisa Stone


Den magiske tid: Heksekongen våkner - Cressida Cowell

I går leste jeg ut Den magiske tid: Heksekongen våkner av Cressida Cowell, som både har skrevet og illustrert boka selv. Jeg likte den litt. Den var småsjarmerende, men helt ærlig likte jeg illustrasjonene bedre enn historien. Historien ble litt for "barnslig" for min del. Den er riktignok rettet mot en yngre målgruppe, men det har hendt seg at jeg har lest bøker som er beregnet for barn og ungdom jeg har likt godt selv, men det skjedde ikke denne gang. Det var en helt grei historie.

Jeg orket ikke å begynne på en ny bok i går kveld, så i dag skal jeg begynne å lese true crime boka That Lonely Section of Hell av Lori Shenher. Jeg liker true crime både som bokformat og dokumentarer. Nå er det lenge siden jeg har lest en true crime bok, og det er på tide. Denne boka er om kvinner som forsvinner i Canada, og den ukjente seriemorderen Robert Pickton. Han var litt mer "utspekulert" enn andre seriemordere fordi han ga ofrene sine til grisene. Jeg vet ikke hvorfor slike uhyggelige ting er fascinerende, men noe er det.

Okkupert er en bok jeg har brukt en del tid på, ikke fordi den er kjedelig, men det er mange fakta og opplsyninger å forholde seg til, men spennende er det. Her kommer det små fakta fra krigstiden man ikke har tenkt på, og det er verdt å få med seg. Ekstra pluss for at Trøndelag blir mye nevnt. 😊 Tror jeg blir ferdig med boka i helga siden jeg ikke har mange sider igjen.

Tidligere i denne uka begynte en ny samlesing med en annen bokblogger, og det var på tide. Denne gang leser viThe Darkness Within av Lisa Stone. En thriller som tar for seg et spennende tema. Om en sønn som er drastisk forandret etter en alvorlig operasjon. Er det operasjonen sin skyld for at han er så forandret, eller er det noe annet?

Ved siden av disse bøkene skal jeg lese videre i Monsterblod av R.L. Stine som er tredje bok i Grøsserne. Et hyggelig gjensyn. Det er ikke ofte jeg leser bøker om igjen siden jeg liker best å huske dem som de var, men Grøsserne gjord meg ekstra glad i lesing og bøker, så det er morsomt å lese dem igjen. Skal komme meg videre i den siden den ble nedprioritert siden jeg leste mange bøker samtidig for en tid tilbake, men nå har jeg kommet ajour igjen.

Dette er da bøkene jeg skal konsentrere meg om i helga, og kommer neppe til å begynne på noen nye, men vi får se hvor mye som blir lest.

Jeg har også fargelagt en del i denne uka. Det er noe jeg kan sitte lenge med.




Måtte bruke litt glitter på begge motivene. Klarte ikke å styre unna ...

Jeg har også begynt å fargelegge et nytt motiv. Motivet jeg fargelegger nå, er på en dobbelside, men måtte ta to bilder av det, dele det opp for å få med hele, for boka har ganske bred format.






Alle motivene er fra denne boka:

Secret Garden - Johanna Basford

Det ble litt mye om fargelegging i dette innlegget, men det er det jeg driver med ved siden av lesing, og gaming. Jeg fargelegger i som nevnt, Secret Garden av Johanna Basford for tiden. På noen av sidene, er det skrevet ned oppgaver om at du kan føye til detaljer og objekter selv. På denne dobbeltsiden jeg fargelegger nå, står det at jeg kan tegne på flere larver og sommerfugler, men det tror jeg at jeg dropper, for jeg kan ikke å tegne. Har spasmer i høyrehånda, og ironisk nok er jeg høyrehendt, så å fargelegge er mer enn stor nok utfordring for min del. Jeg er ingen tegner. 😀

God helg.

Ukas låt: Estranged - Guns N' Roses



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar