17. desember 2018

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* The After Wife - Cass Hunter
* Husdyret - Camilla Grebe 

Antall leste sider i forrige uke:

  645 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Ingen, men det ble noen julehefteanmeldelser:

Julehefter 2018 - del 6
Julehefter 2018 - del 7  

Bøker som leses nå:

* Picnic at Hanging Rock - Joan Lindsay 
* Eleanor Oliphant har det helt fint - Gail Honeyman 
* The Stranger Diaries - Elly Griffiths
  
  Planlagte bøker denne uken:

* Picnic at Hanging Rock - Joan Lindsay 
* Eleanor Oliphant har det helt fint - Gail Honeyman 
* The Stranger Diaries - Elly Griffiths 
 * The Woods are Dark/Out are the Lights - Richard Laymon 
 * Min historie - Michelle Obama

Torsdagskvelden leste jeg utThe After Wife av Cass Hunter. Jeg ville lese den fordi den virket litt spesiell, og det var den også, men det var for mye om tap, sorg og fortvilelse at jeg klarte ikke helt å engasjere meg, selv om konseptet virket annerledes og kreativt.

Natt til fredag leste jeg ut Husdyret av Camilla Grebe som var en helt ok krimbok. Den har fått mye skryt. Jeg likte at den var skrevet veldig jevnt og lesingen gikk nesten av seg selv, men selve konseptet, saken, ble for min del for enkel og forutsigbar.

Fredagen begynte jeg på en ny bok og det er klassikeren Picnic at Hanging Rock av Joan Lindsay. Det er et mysterium som skaper en evig diskusjon om det har hendt, eller ikke. Det er fascinerende. Det har blitt både bok og Tv-serie av boka/hendelsen.

Fredagsnatten leste jeg så smått i Eleanor Oliphant har det helt fint av Gail Honeyman. Usikker på hvordan jeg liker den så langt. Jeg er ikke sikker på om det er min type sjanger, men det er bare å fortsette for jeg gir ikke opp bøker.

Jeg har også kommet meg lenger i og leser videre iThe Stranger Diaries av Elly Griffiths, som jeg leser sammen med en annen bokblogger. Liker den veldig godt, spesielt stemningen. Jeg liker den i hvert fall enn den forrige boka vi leste sammen, som var: Everything Under av Daisy Johnson.

Tror jeg kommer til å bli ferdig med i hvert fall Picnic at Hanging Rock i løpet av uka siden det er en kort bok, og da blir det The Woods are Dark/Out are the Lights av Richard Laymon. Jeg liker ærlig talt ikke to bøker i en konsept. Men å få tak i enkeltbøker, de originale av Richard Laymon, er vanskelig, spesielt gjennom norske nettadresser hvor jeg bestiller bøker. Så jeg får bare prøve å ikke tenke på at det er to bøker i en. Jeg har lest mye av Richard Laymon oppgjennom årene, og bøkene hans er en slags "B-versjon" av Stephen King. Ganske absurde og utroverdige bøker, men man trenger det en gang i blant. Har man mye å tenke på og det går utover konsentrasjonen til å lese noe avansert, er Richard Laymon fine bøker å ha. Han underholder deg i all slags situasjoner.

Jeg har også et håp om å begynne på en bok til før uka er over, men spørs om jeg rekker det, og da blir det; Min historie av Michelle Obama. En bok jeg har hatt lyst til å lese helt til fra hun annonserte at hun skulle gi ut en bok.Det er en dame jeg har ærefrykt for, og har veldig lyst til å lese boka hennes. Jeg så filmen om henne og Barack Obama om deres forhold i startfasen,  for noen år siden, og håper jeg liker biografien bedre.

Usikker på om det blir flere mandagsinnlegg i løpet av året. Neste mandag er det juleaften og da er jeg hos foreldrene mine, og underveis i jula kommer jeg til å være noen dager her og noen dager hos dem. Litt frem og tilbake. Denne uka blir det normalt med blogginnlegg stort sett, men i neste uke kommer jeg til å skrive innlegg/anmeldelser de dagene jeg er hjemme hos meg selv. Jeg blogger ikke eller er på Internett de dagene jeg er borte, for av og til er det godt å logge seg av. 😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar