17. august 2018

Helgelektyre(258)


Armageddon-algoritmen - Petter Fergestad
The Intruder - P.S. Hogan
The Collector - John Fowles

August er halvveis over, og det begynner å bli mer og mer høstaktig, og godt er det. Sikkert bare jeg som er glad i drittvær, men jeg liker regn, vind og mørketid. Det har mer atmosfære enn disse lange og kjedelige sommermånedene.



De forsvunne - Patricia Gibney

Forrige onsdag leste jeg ferdig De forsvunne av Patricia Gibney. Det var en helt grei krimbok, men ikke helt det store. Likte hovedpersonen Lottie godt for hun er sarkastisk, på grensen til kynisk. Ikke som andre kvinnelige politietterforskere. Men historien i seg selv var helt oridinær til en krimbok å være.

Samme kveld var det tid for å begynne på en ny bok og det er en bok jeg har hatt en god stund: Armageddon-algoritmen av Petter Fergestad. Tror jeg har hatt den liggende siden ganske tidlig i fjor, så det er kanskje på tide å lese den? Er for tidlig å si om jeg liker den eller ikke for har ikke kommet så veldig langt i den ennå.

Jeg skal lese videre iThe Intruder som jeg begynte å lese natt til mandag. Det er en veldig kort bok, men som nevnt tidligere så leser jeg tregere på engelsk, og jeg foretrekker å lese på engelsk, spesielt fra horror og thriller sjangeren. Norsk er så utrolig flatt og monotont språk, og vi har ikke så veldig stort ordforråd som mange andre språk. Vet ikke om flere synes det samme, eller bare jeg som er rar? Det er ikke så nøye. 😊

Hvis jeg blir ferdig med Armageddon-algoritimen ellerThe Intruder, skal jeg selvfølgelig begynne på en ny bok og det blir daThe Collector av John Fowles. En bok jeg kjøpte for noen måneder siden og som virker litt spesiell, og jeg krever litt spesielle bøker for tiden uten å skjønne hvorfor. Man kommer over noen snodige krav når man er bokleser ... Flere bøker blir det nok ikke. Helgene er ikke så lange, selv om det ofte føles sånn ut, men sånn er det når man trør hjemme dagen lang.

Som vanlig har jeg også fargelagt. Det går nesten ikke en dag uten at jeg bare må fargelegge noe. Jeg klarer ikke å la være å holde meg unna alt som har med kreaitivtet å gjøre. Det er gøy, og er med på å kvele mange timer, akkurat som pc og nintendo spill.

Er ennå ikke ferdig med motivet jeg begynte å fargelegge i forrige uke, så må nok ha en uke til på det, eller to. Sånne avanserte motiver tar meg omtrent 2 - 5 uker å fargelegge. Det varierer så veldig. Men jeg har all verdens tid, så for meg gjør det ikke noe at det er tidskrevende, og jeg har alltid likt tidskrevende prosjekter. Det er da jeg trives best.

Så langt har jeg kommet i uke to med det samme motivet:

Beklager at sjømonsteret/dragen eller hva det nå er ser litt krønsjet ut, men vanskelig å ta bilde av hele motivet når boka ligger flatt ut. Det skal ikke være enkelt. 😀

Motivet er fra denne boka:

 Mythomorphia - Kerby Rosanes

Jeg har også hamstret et nytt spill som jeg skal teste i helga, og det er dette:

AGONY

Hadde ikke en gang hørt om det, og kom tilfeldigvis over den da jeg var på utikk etter pc-spill. Morsomt med tilfeldigheter i blant.

Bildene er lånt fra google.

Spillet har 18-årsgrense bare for å nevne det ...

Blir nok en kontrast å spille dette med tanke på hvor mye jeg har spilt disse Sims spillene i det siste. Men har spilt mørke spill før, så det går nok bra. Er ikke spesielt glad i familievennlige greier og går heller for det mørke, og Mario og Sims da, siden det er gode klassikere. 😊

God helg.

Ukas låt: Hourglass - A Perfect Circle



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar