11. september 2017

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* De fems tegn - Hans Olav Lahlum
* Denne boka er homo - James Dawson

Antall leste sider i forrige uke:

640 sider 

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Ingen. Det ble andre bokrelaterte innlegg istedet.

Bøker som leses nå:

* I'm Thinking of Ending Things - Iain Reid
* Berge - Jan Kjærstad

 Planlagte bøker denne uken:

* I'm Thinking of Ending Things - Iain Reid
* Berge - Jan Kjærstad
* Guden - Jørgen Jæger
* The Wind Through the Keyhole - Stephen King

Natt til torsdag leste jeg ut De fems tegn av Hans Olav Lahlum, og på torsdag leste jeg ut Denne boka er homo av James Dawson. Samme natt som jeg leste ut De fems tegn, begynte jeg å lese Berge av Jan Kjærstad. Etter å  ha lest ferdig Denne boka er homo, begynte jeg på I'm Thinking of Ending Things av Iain Reid. Både Berge og I'm Thinking of Ending Things skal jeg fortsette med, og i går begynte samlesingen med en annen bokblogger av denne boka;The Wind Through the Keyhole av Stephen King. Den kom ut åtte år etter den siste siste boka iThe Dark Tower serien, og er en del avThe Dark Tower serien. Den kan leses som både enkeltstående, og de som leser denne serien flere ganger leser den mellom bok fire og fem. Grugleder meg til å leseThe Wind Through the Keyhole for syntes atThe Dark Tower serien var bra nok som den var, så får vi se om det var nødvendig å komme med en ny bok i serien etter så mange år.

Blir nok ikke ferdig medThe Wind Through the Keyhole i denne uka i og med at det er samlesing og jeg vil gjerne bruke tid på bøker av Stephen King. Vil gjerne gi bøker jeg leser generelt litt tid for liker å kjenne på stemningen i innholdet av all type bøker istedet for å rushe gjennom. Men hvis jeg blir ferdig med enten I'm Thinking of Ending Things eller Berge, mest sannsynlig I'm Thinking of Ending Things, siden den er mye kortere, kommer jeg til å begynne og lese Guden av Jørgen Jæger. Så det er disse bøkene jeg skal konsentrere meg om i denne uka. 

I forrige uke dukket Tv-serien Harper's Island opp i postkassa og jeg begynte å se den i går. Jeg har sett fire av tretten episoder og liker den godt så langt. Det er lenge siden jeg har sett en "vanlig" Tv-serie. Det har vært mye av realityserier i det siste. Har ikke sett noen av de moderne Tv-seriene ennå som Breaking Bad, Stranger Things, Orange is the New Black og mange andre populære Tv-serier, vet ikke om jeg orker heller. Det er sjeldent jeg liker det moderne som de andre liker, og det er ikke for å være vrang. Synes bare at Tv-serier fra 80/90 - tallet var mer avhengighetskapende. På den tiden klarte de å lage Tv-serier man virkelig ble hekta på, slik somThe X- Files, Twin Peaks, Buffy the Vampire Slayer osv ... Noen av de få moderne seriene jeg har likt og vært hekta på er Six Feet Under, The Sopranos og House M.D. Harper's Island er slett ikke verst. Jeg liker den godt så langt og er spent på fortsettelsen.

4 kommentarer:

  1. Nok en gang synes jeg du får lest en god del i løpet av en uke.

    Er overrasket over at King kom ut med en ny bok 8 år etter at serien var avsluttet. Spent på hva du synes om boken :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Har ikke så mange hobbyer, så da går det mest i lesing. :)

      Jeg er overrasket jeg også, men sånn er det vel med fleste serier. Man tror en bokserie er over, og plutselig bestemmer forfattere å komme ut med en eller flere bøker i en serie. :)

      Slett
  2. The Wind Through the Keyhole er fin! :-) Den er som en historiefortelling innimellom de andre. Hmm, dårlig forklart. Du vet de settee seg ved bålet og forteller historier noen kvelder. Denne boken er som en slik kveld. Den handler ikke om turen de er ute på, men om ting som skjedde for lenge siden. Jeg likte den. Kanskje mest fordi jeg har tegneseriene til bøkene og der er det tegneserier for hver historie Roland forteller fra han er ung. Som om Susan Delgado. Så nå venter jeg på tegneseriene fra The Wind Through the Keyhole :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner hva du mener. Det er på en måte en historie i en historie eller noe. De som leser The Dark Tower serien flere ganger leser den mellom bok fire og fem, men kan også leses som enkelstående. Skjønte hva du mente. :)

      Har ikke kommet så langt i den, men skal lese videre i den i kveld. :) Vet at også The Dark Tower serien er blitt en tegneserie. Vurderer å lese dem, men har ikke helt bestemt meg ennå. :)

      Slett