15. juli 2016

Helgelektyre(150)

Eating Animals - Jonathan Safran Foer
Huset ved innsjøen - Kate Morton
Den modige lille elefanten - Jan Sæterli
I Am Number Four - Pittacus Lore

Beklager at helgelektyreinnlegget kommer senere på dagen enn til vanlig, men hadde ikke anledning tidligere i dag. Bedre sent enn aldri ...

Forrige søndag begynte jeg på Eating Animals av Jonathan Safran Foer som jeg selvfølgelig skal fortsette med. Jeg tar den litt stykkevis og delt for den boka er hard. Den må jeg bare bruke litt tid på, men det er også viktig å lese bøker og temaer som er vanskelige og tunge. Det er en tung bok å lese siden jeg er en dyrevenn. Men som sagt, verden er desverre ikke rosenrødt og derfor er det ekstra viktig å lese bøker som setter vanskelige ting i fokus.

Og i går leste jeg ferdig Rosemary's Baby av Ira Levin, som jeg samleste med Birthe, som også er bokblogger. I natt ble jeg ferdig med Lykkejegeren av Jan - Erik Fjell og etterpå begynte jeg da på Huset ved innsjøen av Kate Morton.

Om jeg kommer til å begynne på Den modige lille elefanten av Jan Sæterli i dag eller i morgen, er jeg usikker på. Tar det som det kommer. Kommer til å bruke den som avvekslingsbok siden den bare er på 39 sider.

Hvis jeg ikke rekker å begynne på  I Am Number Four av Pittacus Lore i helga, så kommer jeg likevel til å lese den neste uke, bare så det er nevnt.

Så dette er mine leseplaner i helga og hva jeg rekker, gjenstår å se.

Jeg skal prøve å komme med en anmeldelse til Skrekkens hus av Hugh Zachary i morgen, hvis ikke det blir noe av kommer det uansett en anmeldelse i helga og det er anmeldelse til Rosemary's Baby av Ira Levin. Jeg og Birthe har blitt enige om at anmeldelsesfristen er søndag den 17 juli. Så håper jeg får det til. Derfor jeg er litt usikker på om jeg får til å skvise inn en Skrekkens hus anmeldelse i morgen. Jeg får se det litt an, for jeg må jo lese litt også, ikke bare skrive. 

Har dere lest noen av disse bøkene og hva leser dere i helga?

Ukas låt: One of These Days av Joe Bonamassa



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar