1. april 2016

Helgelektyre(135)


Dukkehuset - M.J. Arlidge
Jeg lar deg gå - Clare Mackintosh
Vinternatt (norske kriminalfortellinger) - utvalgt av Nils Nordberg

Forrige lørdag begynte jeg på Dukkehuset av M.J. Arlidge og den skal jeg selvfølgelig fortsette med og natt til onsdag ble jeg ferdig med Night Shift av Stephen King og begynte etterpå med Jeg lar deg gå av Clare Mackintosh. Hvis jeg blir ferdig med Dukkehuset eller Jeg lar deg gå i helga, skal jeg begynne på Vinternatt (norske kriminalfortellinger) som er er utvalgt av Nils Nordberg. Den ble ikke med i påskelesingen for jeg rakk ikke å begynne på den da. Men jeg leste de andre bøkene som ble utvalgte til påskelesingen.

Ellers er jeg noe sent ute med helgelektyreinnlegget enn til vanlig i dag. Har ikke glemt at det er fredag denne gang selv om det har hendt seg det også. For meg spiller det ingen rolle om det er helg eller hverdag. Og jeg har heller ikke sovnet av. Søvn er bare oppskrytt. Har bare ikke hatt mulighet til å skrive innlegget før i dag så derfor ble det forsinket, men bedre sent enn aldri. Foretrekker å legge ut innlegg på morgenkvisten siden jeg ikke har problem med å være våken.

I dag er det som kjent den store spøkedagen. Før var jeg febrilsk på sånt, men er hverken kreativ eller morsom lenger, så det har blitt dårlig med aprilspøker de senere årene, dessverre og jeg har ikke blitt lurt så langt i dag. Og jeg drikker nå den femte kaffekoppen. Jeg drikker jo kaffe dagen lang og hele kvelden. Kaffe er tross alt det eneste som gir mening i livet:)

I kveld skal jeg se filmen April's Fool Day fra 1986 som jeg har i samlingen. Hvert år den 1. april ser jeg den filmen, når det er Halloween ser jeg den originale Halloween filmen og når det er Fredagen den 13th, ser jeg den originale Friday the 13th filmen. Noen små tradisjoner må man jo ha og jeg foretrekker originalfilmene for synes filmene ofte mister sjarmen i nyversjoner. Det blir ikke det samme og hvorfor skal alt fornyes? Skjønner ikke vitsen med det. Det bare ødelegger.

Flere bøker blir det ikke i helga. Må lese ferdig de jeg holder på med og eventuelt begynne på en ny.

Egentlig skulle det være månedens bokanbefaling i dag siden jeg har det hver første dag i en ny måned, men siden det kræsjer med helgelektyre innlegget så blir det istedet i morgen. Jeg legger ikke ut flere innlegg om dagen fordi jeg er ingen rosablogger:)

Har dere lest noen av disse bøkene og hva leser dere i helga?

Ukas låt: How can I live av Ill Niño




4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke lest noen av disse, men er spent på hva du synes om Jeg lar deg gå. Har syntes de siste psykologiske thrillerne jeg har lest har vært forutsigbare og bare repetisjoner av noe jeg har lest før. Håper du har en fin helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner hva du mener med psykologiske thrillere, men føler det er ofte det samme innen alle sjangre også, spesielt dystopier. Mye er av det samme. Savner å lese noe som skiller seg ut så håper Jeg lar deg gå gjør det, men vi får se:)

      Ha en fin helg du også, Tine:)

      Slett
  2. Det går altfor tregt med lesing for meg om dagen. Må nok ta til meg noen av rådene dine om hvordan lese mer, blir litt for mange distraksjoner må jeg ærlig innrømme. Jeg er i sluttinnspurten med "Career of Evil", og håper at jeg kommer i gang med "Jeg lar deg gå" i løpet av helga. Ønsker deg en god lesehelg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner hva du mener. Jeg har slike perioder selv. En periode leser jeg masse og en annen veldig lite, men prøver å lese jevnt selv på dager da leselysten ikke helt er der. Jeg er vel sta:)

      Career of Evil, virker som en snerten tittel:) Skal sjekke ut den boka og se hva den går ut på og er spent på din mening av Jeg lar deg gå når du får lest den og håper at leselysten din kommer tilbake:)

      God lesehelg til deg også, og krysser for at leselysten din kommer tilbake igjen:)

      Slett