10. november 2023

Helgelektyre(616)

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse 
Holly av Stephen King, Boy in the Box av Marc E.Fitch, En magisk verden av Melpomeni Chatzipanagiotou, Tatto Designs av ukjent og Rooms of Wonder av Johanna Basford, er fra egen boksamling
 

 

Store små eventyr - Andreas Veie-Rosvoll

Holly - Stephen King

Boy in the Box - Marc E. Fitch


Har ikke lest ut en eneste bok så langt i denne uka, selv om jeg leser hver dag. Noen av bøkene er litt store, og det får bare ta den tiden det tar.

I helga skal jeg lese videre i disse bøkene:


Store små eventyr av Andreas Veie-Rosvoll. Roman utgitt i 2023.

Charlotte er journalist og hun er i tvil om hun kommer til å beholde jobben eller ikke. Faren hennes er død og han var en kjent filmskaper, og hun får utfordringen om å skrive en artikkel om ham eller ikke, siden karrieren hennes henger i en tynn tråd. Hun drar hjem til begravelsen og mottakelsen fra familien er noe blandet. Hun gikk ikke spesielt overens med faren da hun stort sett følte seg oversett og har derfor ikke noe bånd til ham. Noe gjør til at Charlotte blir oppmerksom på farens fortid. Hennes kompis, Petter forsvant da han var femten år gammel, og faren kan vel ikke ha hatt noe med det å gjøre?


Holly av Stephen King. Horror/mysterie utgitt i 2023.

Holly er en karakter som King har skrevet om tidligere. Hun dukket først opp i Mr. Mercedes trilogien. Selv om man ikke har lest den trilogien, kan man lese denne boka som enkeltstående. Det er ikke første gang King lar tidligere karakterer dukke opp i bøkene hans igjen. Hun har også dukket opp i The Outsider og en av novellene i If it Bleeds.

Boka er om Holly Gibney som er privatetterforsker. Moren hennes har nylig dødd og de har hatt et komplisert forhold og siden handlingen er lagt til i 2021, arbeider Holly alene siden jobbpartneren hennes har covid. En engestelig mor kontakter henne siden datteren hennes i tjueårene er forsvunnet, og Holly tar saken siden hun trenger noe annet å tenke på ... 


Boy in the Box av Marc E. Fitch. Horror utgitt i 2020.

Siden jeg ikke fortsatte med denne i forrige uke og har sittet fast på side 77 en god stund, har jeg fremdeles ingen oppsummering å komme med. Foretrekker å ha lest et godt stykke for å bli kjent med boka før jeg sier noe om den. Grunnen til pausen er ikke at jeg vil lese den, men er ikke så glad i liten og tettsittende font. Men i helga skal jeg ta meg sammen.


Siden sist helg har jeg fargelagt dette:

 


Motivet er fra denne boka:

 
Enchanted Earth - Melpomeni Chatzipanagiotou (Jeg har den norske utgaven som heter En magisk verden)
 
 


Motivene er fra denne boka:
 
 
 Tattoo Designs - ukjent/navnløs
 
 

Motivet er fra denne boka:

 
Rooms of Wonder - Johanna Basford
 
Ukas låt: Zip Gun Bop - Royal Crown Revue

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar