13. juli 2019

Helgelektyre(298)


Husbytte - Rebecca Fleet
The Tommyknockers - Stephen King
Dare to Be Scared: Thirteen Stories to Chill and Thrill - Robert D. San Souci

Forrige torsdag leste jeg ut denne:

 The People v. O.J. Simpson: The Run of His Life - Jeffrey Toobin

O.J. Simpson saken har alltid vært en svært interessant true crime sak. For en god stund siden var det spennende å se en dokumentar om ham på en av NRK kanalene. Dokumentarene ble sendt i flere deler. Jeg visste om denne saken fra før av, men jeg ble mer nysgjerrig etter å ha sett dokumentaren. I fjor leste jeg en bok av ham, som jeg likte kriminelt godt. Boka heter: If I Did It (Confession of the Killer).
O.J. Simpson hadde stor karriere i amerikansk fotball, prøvde seg senere som skuespiller, og ble mistenkt for å ha drept hans ekskone og en mannlig venn av henne. Mulig det er bare ham i verden som tror han er uskyldig. En uhyggelig og spennende sak er det å lese og se dokumentarer om. Denne boka er ikke så mye om O.J. Simpson, bare i noen enkelte partier. Denne boka er mest om advokatene i hans team og de som jobbet i mot ham, bevismaterialer (også de berømte hanskene, hvor den ene ble funnet på åstedet og den andre på hans egen eiendom), juryen, vitner, selve rettsaken. Mon skulle tro det var trøttende og slitsom lesestoff, men det var det ikke. Jeg brukte litt over to uker på å lese boka fordi jeg leser tregere på engelsk, og syden boka byr på mye informasjon, ville jeg få med meg alt. Derfor tok det litt tid å lese den ut, og det var vel verdt det. Har lyst til å lese flere bøker om denne saken.

Samme kveld begynte jeg å lese en ny bok, og denne gangen ble det en thriller. Det er Husbytte av Rebecca Fleet. Jeg er ikke helt begeistret over den ennå. Synes den er veldig lettbent til å være en psykologisk thriller, og er alt for mye om følelser for min del. Men greit å lese en lett bok etter å ha avsluttet en true crime bok.

Jeg leser videre iThe Tommyknockers av Stephen King. Jeg synes jeg har lest mye, men når man sammenligner med det man har lest og det man har igjen av boka, føles det nesten ut som man ikke har lest noe. Det er en svær bok, men innholdet er heldigvis lett. Kommer nok til å bruke tid på den siden den er veldig rar så langt, og man vet aldri hva man får av Stephen King. Det er derfor han er min forfatterhelt. Han har en unik fortellerstemme og er uforutsigbar.

Tror kanskje jeg blir ferdig med Husbytte i løpet av helga siden den er så kort, og da skal jeg lese en bok som er rettet mot en yngre målgruppe, men hva gjør vel det? Elsker man horror og spøkelseshistorier, bryr man seg ikke om hvilken målgruppe bøkene er beregnet for. Min neste bok blir da; Dare to Be Scared: Thirteen Stories to Chill and Thrill av Robert D. San Souci. Jeg blir neppe skremt av den, men kommer nok til å bli veldig nostalgisk å lese den, siden jeg likte å lese slike bøker da jeg var liten.

Det er da bøkene jeg skal konsentrere meg om i helga. Blir nok en del lesing siden det ikke er noe som helst å følge med på Tv-skjermen for tiden. Det er nesten bare sport. Jeg liker sjakk og amerikansk fotball, men styrer unna alt annet sport. Tror det blir veldig mye lesing, fargelegging og gaming fremover.

Jeg har fargelagt en del i det siste, og noe prøver å fortelle meg at jeg har for lite å gjøre ... 😊

Jeg har blitt ferdig med dette motivet:


 Jeg har begynt å fargelegge dette motivet:


 Begge motivene er fra denne boka:

Animorphia - Kerby Rosanes

Andre motiv jeg er ferdig med:



Et motiv jeg ikke er ferdig med:


Disse motivene er fra denne boka:

Jewelry Box - Hanna Karlzon

God helg.

Ukas låt: Asking for It - Shinedown



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar