17. mai 2019

Helgelektyre(292)


Døden bak luken - Susi Holliday
Sadie - Courtney Summers
Tiden er en morder - Michel Bussi

Jeg har ikke lest ut en eneste bok så langt i denne uka, men jeg leser. Det er bare det at alle bøkene jeg leser i for tiden, går det litt trått med. Har ikke noe i mot trege bøker, men noen bøker er vel trege ... Både Døden bak luken, Sadie og Villette går det trått med. Tiden er en morder av Michel Bussi har jeg ikke begynt på ennå, men tror jeg blir ferdig med både Døden bak luken og Sadie i løpet av helga. Siden det går trått, går det likevel litt fremover. Lesingen blir bare litt stykkevis og delt når man er delvis interessert i bøkene man leser i. Det er helt annerledes når man er oppslukt.

Synes at Døden bak luken er veldig forutsigbar og saktegående. Det tar lang tid før det skjer noe. I Sadie er jeg ikke så veldig begeistret over handlingen. Den er spesiell og ikke så veldig engasjerenede, men jeg liker denne Sadie. Hun stammer og liker ikke at andre synes hun er rar av den grunn. Det gir henne en grunn til å ha mange spydige kommentarer på lur.

Når jeg blir enten ferdig med Døden bak luken eller Sadie først, blir Tiden er en morder av Michel Bussi neste bok. Den hadde jeg planlagt å lese i mars, men jeg rakk det ikke og andre bøker kom i veien. Noen bøker dukker oppp igjen i ubevissheten og krever å bli lest, og da er det bare å gjøre noe med det.

Tiden er en morder er en typisk fortid møter nåtid bok. For å være helt ærlig er jeg noe lei av krimbøker om akkurat det, der fortid møter nåtid, for det er det vel mye av, men velger å gi den en sjanse likevel.

Det går som nevnt også trått med Villette. Siden det er samlesing tar vi oss god tid, og jeg leser den sammen med to andre bokbloggere. Det er en stor bok på 619 sider, i hvert fall min utgave. Jeg har ikke noe i mot store bøker, for jeg foretrekker dem fremfor de små, men det er språket som er litt tungt for min del. Så det blir lest litt stykkevis og delt.

Mulig jeg begynner på en bok til i løpet av helga, og da blir detThe Shadow Girl av Misty Mount. Det er en ungdomsbok som tilhører fantasysjangeren. Jeg er ingen stor fan av fantasy, men liker å lese det en gang i blant som avveksling.

I det siste har jeg også fargelagt en del i to forskjellige bøker. Jeg er snart ferdig med dette motivet:



Den verste delen gjenstår og det er bakgrunnen. Bakgrunn er det verste å fargelegge og som tar lengst tid, så det er bare å manne seg opp.

 Motivet er fra denne boka:

 Animorphia - Kerby Rosanes

Og jeg har fargelagt ferdig to motiver:



Begge motivene er fra denne boka:

Jewelry Box - Hanna Karlzon

Kerby Rosanes, Johanna Basford og Hanna Karlzon er nok de mest kjente fargeleggingsbok illustratørene. Det finnes selvfølgelig mange andre også, men det er oftest de som blir nevnt når det gjelder fargeleggingsbøker. Min favoritt er Kerby Rosanes. Alle er veldig detaljerte, men synes han drar det litt lenger, og jeg elsker detaljer.

I helga er det Eurovision Song Contest og det er en fast tradisjon å følge med på, selv om bidragene blir verre og verre med årene. 😀 Det er litt av sjarmen. Min favoritt i fjor var Romania, men de gikk ikke videre til finalen. I år er Island favoritten, og de kom seg utrolig nok til finalen. Tror ikke de blir blant de ti beste, men de er i hvert fall med i finalen. Jeg liker ting som skiller seg ut.

God helg og gratulerer med dagen.

Ukas låt: Zero - Dark Age



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar