3. mai 2019

Helgelektyre(290)


Mr Murder - Dean Koontz
Noen å høre til - Geir Sætre
Our House - Louise Candlish

Rør ikke de som sover - N.K Lillebo

Natt til tirsdag leste jeg ut Rør ikke de som sover av N.K Lillebo, som er en tung og spesiell bok for ungdom. Den tar opp temaer som sorg, voldtekt og døden. Den ble litt hinsides for meg, spesielt partiene om døden. Boka tar for seg blant annet livet etter døden. Derfor boka ble litt hinsides for meg, for jeg finnes ikke religiøs, men en fin og trist bok å få med seg uansett.

Samme natt begynte jeg på en ny bok, og det er også en roman. Det er Noen å høre til av Geir Sætre. Det er en bok om ensomhet og om å begynne på en ny fase i livet. Denne Oscar er morsom å lese om fordi han teller alle skrittene han går, og han har sine rutiner. Tør han å satse på en ny retning i livet?

En annen bok jeg fremdeles leser erMr Murder av Dean Koontz. Synes dessverre ikke at det er en av hans beste for synes at disse to døtrene til hovedpersonen, som er ti og sju år, stjeler for mye av intensiteten som kunne ha vært der. Det blir for mye om lesestunder, familieidyll og perfeksjonisme. En barnsligere thriller enn det jeg hadde forventet meg. Boka er om Martin Stillwater som er en forfatter som skriver mysteriebøker. Han bor sammen med kone og to barn. Hans familieidyll blir snudd opp ned da noen dukker opp som er helt lik ham, og påstår at Stillwaters familie er hans, og han vil ta tilbake familien sin. En spesiell bok kan man si. Jeg har ikke mange sider igjen, og tror jeg blir ferdig med den i løpet av helga.

Vet ikke om jeg blir ferdig med Noen å høre til eller Mr Murder først, men når jeg blir ferdig med en av disse, skal jeg begynne på denne boka; Our House av Louise Candlish. Det har vært meningen at jeg skulle lese den for lenge siden, men alltid har andre bøker kommet i veien, så jeg har hatt den ulest i hylla en stund. Det er jo typisk det, og prioritering er ikke min beste egenskap. 😊

Ved siden av leser jeg Villette av Charlotte Brontë, som jeg leser sammen med to andre bokbloggere. Hos meg går det litt trått. Jeg har ikke noe i mot bøker som har en handling der ting går litt sakte, men denne går vel sakte, og håper det tar seg opp etter hvert. Kommer nok til å bruke lang tid å denne.

Flere bøker tror jeg ikke det blir siden jeg har begynt på og skal begynne på mer enn nok av bøker.

Jeg er ennå ikke ferdig med å fargelegge dette motivet, så det tar en stund. Jeg foretrekker å fargelegge de små detaljene for det tar ikke så lang tid som man tror, så lenge man man har en teknikk på det. Det er bakgrunnene som tar så lang tid.

 Motivet er fra denne boka:

Animorphia - Kerby Rosanes

God helg.

Ukas låt: Ohne Dich - Rammstein



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar