24. oktober 2014

Helgelektyre(65)

Så langt denne uka har jeg lest denne:
 Fangirl - Rainbow Rowell

Hva jeg synes om boka og hele anmeldelsen av den kan dere lese her:)

(Og blomstene i bakgrunnen har sett bedre dager, ser jeg, men de har faktisk levd lenge).

Og jeg har lest denne:

Campfire ghost stories: The haunting tales - Geordie Telfer

Anmeldelse av den kommer enten lørdag eller søndag.
Og i helga skal jeg begynne å lese denne:)

Råta - Siri Pettersen

Oppfølgeren til Odinsbarn. Hele anmeldelsen av Odinsbarn kan dere lese her! Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til oppfølgere. Det er på en måte bøker hvor det er lite handling, bare et slags bindeledd til neste bok. Jaja, men jeg skal manne meg opp og lese oppfølgeren. Har tross alt lest mange oppfølgere oppgjennom årene, men har ofte blitt så skuffa av fortsettelsen. Kanskje denne boka vil ta fra meg denne oppfølgerskrekken jeg sliter med? Vi får se.

Og jeg skal også lese videre i disse selv om det går nokså sent, men har ikke tenkt å gi opp noen av disse bøkene:

 Barfotdronningen - Ildefonso Falcones
(Beklager at bildet ble så grumsete. Vet ikke hvorfor det ble sånn).

Grunnen til at denne boka tar så lang tid for meg å lese ferdig er fordi at denne er en murstein. Mursteiner skremmer ikke meg for jeg har lest mange mursteiner gjennom livet. Men boka er så tjukk og tung å holde i. Det er rene brytekampen når jeg leser og samtidig synes jeg at handlingen går veldig tregt.

The Jungle Book - Rudyard Kipling

Denne skal jeg bli ferdig med på søndag. Det har jeg og Birthe blitt enige om. At vi begge skal bli ferdig med boka på søndag. Vi leser den sammen, men som jeg har forstått det, har vi slitt litt med boka begge to, men jeg skal bli ferdig med å lese boka på avtalt dag, så det er kjekt å få en tidsfrist når en bok ikke fenger helt. Vi har som avtale å bli ferdig med boka på søndag, men blir nok ikke anmeldelse av den samme dag, men heller i neste uke. Så følg med:)


God helg.

4 kommentarer:

  1. Ser ut som du har en travel helg foran deg. Siri P. fortalte om Råta i går at den er helt annerledes en den første boken, så kanskje du får en fin opplevelse med oppfølgeren denne gangen. Jeg likte Barfotdronningen veldig godt, men en murstein er det. - God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, ja oppføgeren til Råta er temmelig annerledes. Har lest 74 sider så langt. Får ikke til å oppdatere sideantallene på høyre sidemarg av bloggen før på søndag. Bruker nettbrettet nå i helga og da er det mer tungvint å oppdatere sideantallene jeg leser på høyre sidemarg. Da foretrekker jeg å bruke pc'n hjemme. Så vil bare si at jeg er godt i gang med boka Råta allerede selv om det står 0 leste sider på bloggen hehe.
      Men hvordan jeg liker oppfølgeren er litt tidlig å si noe om:) Så vi får se om jeg blir kurert mot oppfølgerskrekken eller ikke:)

      Og ja, boka Barfotdronningen er en real murstein. Derfor lesingen går så sent. Syns handlingen er litt vel treg også, men skal selvfølgelig lese ferdig boka. Fullfører alltid bøkene som jeg starter på:)

      God helg til deg også:)

      Slett
    2. Oppfølgeren til Odinsbarn skulle det stå. Skriver litt vel fort eneklte ganger. Beklager den:)

      Slett
    3. Har kommet godt i gang med Råta nå og det er ingen tvil om at oppfølgeren er veldig annerledes enn forgjengeren, men hvordan jeg liker oppfølgeren så langt vil jeg ikke røpe ennå:) Tror kanskje du likte romanen Barfotdronningen bedre enn meg. Det er litt av en murstein. Det er ikke størrelsen på boka som skremmer, men synes at handlingen er fryktelig treg. Det tar lang tid før det skjer noe. Det er en slags tålmodighetstest, men har ikke tenkt å gi meg:) Fullfører alle bøkene som jeg begynner å lese:)

      God helg til deg også selv om den snart er over. Håper du har hatt noen rolige dager med mange lesestunder:)

      Slett