1. juli 2022

Helgelektyre(446)

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
I gode og onde dager av Kimberly McCreight, Tarot fargelegging av Alexis E- Thomson, Magiske eventyr av Johanna Basford og Skumringstimen av Maria Trolle, er fra egen boksamling

 


 
En konges ætt - Tonny Gulløv

Nytt blikk på det gamle Egypt  - Anders Bettum

Beinrester - Johan Theorin

 

I går leste jeg ut denne:

 
I gode og onde dager - Kimberly McCreight
 
En bok jeg har lest siden i oktober. Ikke hver dag, men sånn av og på når jeg har tatt pause fra de andre bøkene jeg leser i. 
 
Det er en stor bok på over fem hundre sider, men underholdende. Den er om Amanda som blir funnet død ved trappen med en golfkølle i nærheten. Mannen hennes Zach Grayson, blir arrestert. Ikke på grunn av å være minstenkt for drapet, men fordi han angrep en politimann på åstedet. Zach hevder det ikke var han som drepte hans kone, Amanda, men er det noen som tror ham? Han hyrer Lizzie til å være hans advokat, en han kjente fra skoletiden. Vil det hjelpe?

Jeg hatet de første 80 sidene fordi de var spesielt treige og det var ikke noe som fenget, men etter å ha kommet over kneika, ble ting mer interessant. Fascinerende karakterer og interssant sak. Glad jeg ga denne forfatteren enda en sjanse etter å ha lest boka, Der hun lå, som jeg ikke likte i det hele tatt.

Samme dag ble jeg ferdig med denne:

 
Paradisbyen - Zoë Beck

En bok som jeg slet meg gjennom for den var noe rotete og uengasjerende for min del. Den er om Liina som man blir kjent med i nåtiden og som barn, men vi blir best kjent med henne i voksen alder. Hun er ute på oppdrag og samtidig sliter hun med hjerteproblemer. Hun har en chip i kroppen som er en slags helseapp som kalles KOS for å holde øye med symptomer og slikt i kroppen. Hun er på oppdrag fordi en kvinne skal ha blitt drept av en sjakal. 

Det er en thriller med noen science fiction elementer. Jeg strevde med boka for hadde vanskeligheter med å leve meg inn i den, og da blir man uengasjert. En helt grei thriller, men som sagt, ikke helt min type bok.

Senere i dag skal jeg begynne på en annen bok. Overgangen fra en bok til en annen er noe fæl, derfor jeg ikke begynte på noen ny bok i går. Trenger alltid litt motivasjon til å hive meg over en ny en. Men i dag skal jeg altså begynne på En konges ætt av Tonny Gulløv som er andre bok i vikingsagaen Tusenårsriket.

De siste nettene har jeg lest om Egypt og jeg kjeder meg ikke. Jeg har så langt lest om Nilen, faraoer, og Napoleon. Selv om boka ser noe pensumaktig ut, er den fascinerende.

Jeg skal også lese videre i Beinrester av Johan Theorin som er fengslende krim så langt. Den er om en mann som blir funnet under et steinras med hunden i nærheten. Politiet oppdager noe mystisk på ulykkesstedet ...

Kryptisk og mye atmosfære. Har alltid likt Theorins fortellerstemme.

Siden sist helg har jeg fargelagt dette:


Motivet er fra denne boka:

 
Tarot fargelegging - Alexis E. Thomson (Jeg har den norske utgaven)
 


Motivene er fra denne boka:
 
 
Magiske eventyr  - Johanna Basford


Motivene er fra denne boka:
 
 
Skumrinsgstimen - Maria Trolle

Det er 1. juli og det betyr at sommeren snart er over. Endelig! 😈

God helg.

Ukas låt: Prisoner - Mariah Carey

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar