15. mars 2019

Helgelektyre(286)








Girls' Night Out - Liz Fenton & Lisa Steinke
The Favorite Sister - Jessica Knoll
The Darkness Within - Lisa Stone


I Bokhylla er ikke nedlagt og jeg er ikke død, selv om det kanskje har virket sånn, men eieren av I Bokhylla har ikke hatt Internett siden 27.februar, så føler meg allerede litt rusten. I februar kom bort Internettsignalet og ruterboksen takket for seg, og på grunn av at jeg har vært opptatt med andre ting i tillegg, så ble ikke å ordne opp i det førsteprioritet, men nå er nettet oppe og går. Har til og med blitt "moderne" og satt over til trådløs nettverk. Jeg er ikke spesielt glad i teknologiske ting for det er jo alltid noe. Jeg liker ikke en gang mobiltelefoner, og har den sjelden med meg når jeg skal noe sted. Men Internett på Pc må jeg ha for å kunne spille, hvis ikke nekter de å starte. En idiotisk ordning. Men nå fungerer nettet som det skal, og er spent på hvor lenge det varer. 😊

Selv om Internett har vært nede hos meg og har hatt andre ting på gang, så har jeg dog ikke tatt helt ferie heller ... Jeg følte at jeg fikk nesten lest litt mer med Interenett nede siden jeg ikke kunne spille Pc-spillene mine, som jeg er helt avhengig av. Er jo livredd for å bli voksen ...

 Bøkene jeg har lest i det siste er disse:

That Lonely Section of Hell - Lori Shenher

En bok om den noe ukjente seriemorderen Robert Pickton fra Canada som lokket kvinner til gården hans, hadde onde hensikter og ga dem til grisene. En forferdelig sak. Jeg liker true crime både som dokumentar og i bokformat, men her syntes jeg det var for mye fokus på forfatteren og jobben, enn om selve seriemorderen. Det ble ikke helt den boka jeg var ute etter, men småinteressant var det, og jeg digger tittelen.

 Jeg har også lest litt krim. 

Høstdåd - Anders de la Motte

En krimbok der fortid møter nåtid, som det oftest gjør. Har ikke lest noe av ham tidligere, men har hørt om navnet mange ganger. Høstdåd hadde god driv og spennende persongalleri, men synes at de hundre siste sidene ble for hinsides og samtidig for forutsigbart for min del.

Glassvinge - Katrine Engberg

Ikke akkurat en bok der fortid møter nåtid, men mer en krimbok om nåtiden som tar et oppgjør med fortiden. Har ikke lest noe av Katrine Engberg før. Så har utforsket mange forskjellige forfatterskap i det siste. Jeg liker å lese av både kjente og ukjente forfattere, så det gjør meg ikke noe. 
Men dette var dessverre ikke krim for meg. Det ble for mye om amming og bleieskift for min del. Trenger mer hardbarket krim enn som så. 😊


 Det som sies høyt - May Sissel Vadla

Det er ikke ofte jeg leser romaner, men det hender seg ... Dette er en god roman som tar opp viktig tema som ensomhet, hvordan eller om man skal innrømme det for andre eller ikke. Hva er best? Si noe man angrer på, eller tie ihjel slik at det føles ut som man blir spist opp innvendig? Det er en sånn type roman.

Det kommer anmeldelse av alle disse bøkene etter hvert, men siden jeg ikke har hatt Internett i det siste, så ligger jeg litt etter. Er alltid den som ligger litt etter, men ligger etter med mye for tiden, og skal prøve å ta det igjen.

Selv om jeg har lest en del i det siste, skal jeg prøve å lese litt i helga også, hvis ikke gaming tar overhånd da.

Jeg ble ferdig med Glassvinge av Katrine Engberg sent i går kveld, så begynner ikke med en ny bok før senere i kveld, og da blir det; Girls' Night Out av Liz Fenton & Lisa Steinke. Har ikke spesielt store forventninger til den da mange thrillere egentlig ikke er "thrillere", men får se om denne har noe å by på.

Jeg leser også videre iThe Favorite Girl av Jessica Knoll. Den sliter jeg med fordi skjønner virkelig ikke hvofor den er stemplet som en "thriller". Det er stort sett mest gnål om forfengelighet, kosthold og yoga. Det minner meg litt omThe Real Housewives of Beverly Hills realityseren på Tv. Men foretrekker hellerThe Real Housewives of Beverly Hills som jeg ser på av guilty pleasure enn å leseThe Favorite Sister om igjen. Gleder meg til å bli ferdig med den.

Jeg leser fremdeles iThe Darkness Within av Lisa Stone som jeg liker bedre, og jeg har ikke mange sider igjen. Enten blir jeg ferdig med den i helga eller tidlig neste uke. Flere bøker tror jeg ikke det blir i helga. Skal jo lese ferdig bøkene også. 😊

Ps: Jeg glemte å ta med at jeg også har lest Si at du er min av Elisabeth Norebäck etter at jeg publiserte dette innlegget, så føyer inn det nå mens jeg husker det. Er et rotehue av og til ...


Jeg har også fargelagt litt og blitt ferdig med dette motivet:









Begge motivene er fra denne boka:

Secret Garden - Johanna Basford

Så får man bare håpe at nettet ikke faller ut igjen, for det har jo hendt før.

God helg.

Ukas låt: Forever and Always - Bullet for My Valentine



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar