4. februar 2019

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* Brent av solen - Laura Lippman
* Craven Manor - Darcy Coates

Antall leste sider i forrige uke:

295 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Ingen, men har gjort noen klare til denne uka.

Bøker som leses nå:

* Scary Urban Legends - Tom Baker & John Eng
* Okkupert (de fem lengste årene i Norges historie) - Bjørn Are Godøy
* Monsterblod - R.L. Stine
* En dag i desember - Josie Silver
* Perfume - Patrick Süskind  
  
  Planlagte bøker denne uken:

* Scary Urban Legends - Tom Baker & John Eng
* Okkupert (de fem lengste årene i Norges historie) - Bjørn Are Godøy
* Monsterblod - R.L. Stine
* En dag i desember - Josie Silver
* Perfume - Patrick Süskind 
* Den magiske tid: Heksekongen våkner - Cressida Cowell
* That Lonely Section of Hell - Lori Shenher

Har vært oppe i hele natt for å se Super Bowl, som er årlig tradisjon. Men er vant til å være våken, så det er ingen problem.

I helga ble jeg ferdig med to bøker, og det var på tide etter lav leselyst. Den er fremdeles litt lav, men det kommer seg. Natt til søndag leste jeg ut Brent av solen av Laura Lippman. Jeg likte den ikke fordi den var veldig repetiv og hadde svært lite handling. Så strevde litt med å komme gjennom den av den grunn.

Sent i går kveld, litt før Super Bowl begynte, leste jeg ut Craven Manor av Darcy Coates som jeg ikke likte noe særlig, i hvert fall ikke i begynnelsen. Den tok seg litt opp midtveis, men da var det på en måte litt for sent. Har ikke noe i mot saktegående bøker, men dette var vel sakte.

Samme natt som jeg leste ut Brent av solen, begynte jeg så smått å lese: Okkupert (de fem lengste årene i Norges historie) av Bjørn Are Godøy. Fryktet for at den kanskje ville være litt småtørr, men det er den ikke.

 I går kveld begynte jeg ikke på en ny bok siden jeg skulle følge med på Super Bowl. Men i dag begynner jeg på ny bok, og det er: Scary Urban Legends av Tom Baker & John Eng. Jeg er svak for vandrehistorier. Ikke fordi det er skremmende, men det er fascinerende, og det er morsomt å lese om hva folk "tror" på.

 Jeg har også kommet meg videre i Perfume av Patrick Süskind som jeg liker veldig godt. 

En dag i desember av Josie Silver og Monsterblod av R.L. Stine har blitt litt forsømt siden jeg leser mange bøker "samtidig". Så fort jeg leser ferdig Perfume og En dag i desember, skal jeg ikke lese så mange bøker av gangen. Det holder med 3 - 4 bøker av gangen, ellers blir det nesten umulig å prioritere.

Har som mål å begynne på to bøker før uka er omme og det blir da; Den magiske tid: Heksekongen våkner av Cressida Cowell. Lenge siden jeg har lest fantasy nå. Jeg liker sjangeren selv om det ikke er noen favoritt. Synes mange fantasybøker blir vel detaljerte, og da er det lett å miste interessen, men denne virker lett å komme seg gjennom. Jeg ønsker også å begynne og lese; That Lonely Section of Hell av Lori Shenher, som er true crime. Liker den sjangeren veldig godt både i bokformat og som dokumentar. 

Flere bøker blir det ikke, for jeg har så innmari lyst til å bli ferdig med En dag i desember av Josie Silver for en gangs skyld. Man vil tross alt bli ferdig med bøkene man leser i, også.

4 kommentarer:

  1. Mange bøker på én gang :D Men sånn har jeg det også ofte, selv om fem er i overkant mye hehe. Akkurat nå har jeg faktisk bare én, og det er rett og slett en rar følelse, så jeg ser frem til ny bok å lese sammen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Merker jeg har startet på for mange bøker og tror det er det som har vært med på å bidra til lav leselyst også. Så det skal bli godt å trappe ned til tre-fire bøker igjen. For da blir det ikke så vanskelig å prioritere. =)

      Ditto. Gleder meg til neste samlesing som ikke blir om altfor lenge. =)

      Slett
  2. Ååh Goosebumps bøkene er så herlige, elsket dem da jeg var liten :D Og nå også forsåvidt hehe :)

    SvarSlett
  3. Jeg også. Leste dem på barneskolen og ungdomsskolen, og blir helt nostalgisk av den serien. =) Godt det er flere som elsker den. =)

    SvarSlett