8. februar 2019

Helgelektyre(283)


Scary Urban Legends - Tom Baker & John Eng
Okkupert - Bjørn Are Godøy
En dag i desember - Josie Silver

Litt sent ute på dagen med helgelektyreinnlegg enn til vanlig, men har ikke hatt anledning til å legge det ut før nå.

En liten blanding av bøker denne helga også.

Forrige mandag begynte jeg å lese Scary Urban Legends av Tom Baker og John Eng. Tom Baker styrer fortellerstemmen og John Eng har illustrert boka. Jeg elsker urban lengends, altså vandrehistorier. De er ikke spesielt skremmende, men fiffige. Har hørt om de fleste i denne samlingen, sånn sett er det litt kjedelig, og er heller ikke helt fan av fortellerstemmen, så har en følelse av at jeg liker illustrasjonene bedre som er uhyggelige i seg selv. Har ikke mange sider igjen av boka, og kommer derfor til å bli ferdig med den enten i kveld eller i løpet av morgendagen.

Okkupert er en spennende opplysningsbok om krigsstiden som er veldig "lettlest". Den oppleves ikke som tungt lesestoff som jeg fryktet på forhånd. Det er spennende og har mye innlevelse. Har sett mye fra krigstiden på film og Tv-serier, men har ikke lest så mange bøker om det frivillig, bortsett fra skolepensum. Det er spennende tema, men kan ofte oppleves som knusktørt med mye fakta, men opplever ikke denne boka som tung å lese.

Er det ÉN bok jeg gjerne lengter etter å bli ferdig med og som jeg vil bli ferdig med i helga er En dag i desember av Josie Silver, for det er virkelig ikke en bok for meg. Jeg har ikke noe i mot chick.lit sjangeren, men det er chick-lit språket jeg absolutt ikke kan fordra. Det blir for heseblesende og damete for meg. Det er ikke helt min stil.

Dette er da bøkene jeg skal konsentrere meg om, og jeg skal lese videre i Monsterblod av R.L. Stine, som er tredje bok i Grøsserne, og jeg skal lese videre i Perfume av Patrick Süskind. Etter hvert kommer jeg muligens til å begynne på andre bøker, og da blir det i så fall; Den magiske tid: Heksekongen våkner av Cressida Cowell. Hvis jeg blir ferdig med Okkupert, skal jeg begynne på true crime boka;That Lonely Section of Hell av Lori Shenher. Så det spørs litt hvilke bøker jeg blir ferdig med og ikke.

Kommer ikke til å starte på flere bøker i helga, for prøver å lese ut de jeg leser, og heller konsentrere meg om få av gangen. Det er mye bedre.

I denne uka ble jeg ferdig med gnomene:

Så nå er det bare å fargelegge igjen siden jeg ikke har flere figurer å male på. Motivet jeg er snart ferdig med, er dette;


Usikker på om jeg skal fargelegge bakgrunnen på denne eller ikke. Har ikke bestemt meg helt ennå.

Motivet er fra denne boka:

Secret Garden - Johanna Basford

God helg.

Ukas låt: The Pretty Things are Going to Hell - David Bowie



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar