29. desember 2017

Helgelektyre(225)



















The Stranger Beside Me - Ann Rule
Neverwhere - Neil Gaiman
Atonement - Ian McEwan

Jeg leser i de samme bøkene som sist helg, så det er ikke mye å oppdatere. Har heldigvis lest mer enn uka før. Jeg har lest videre i The Stranger Beside Me. Det går litt tregt å lese den fordi fonten er litt vanskelig. Det virker som den er skrevet med en fet, skrivemaskin font, så det er litt vanskelig å skille bokstavene av og til, men det er verdt slitet for innholdet er spennende.

Jeg leser også videre i Neverwhere som jeg har lest i en ukes tid. Synes synd på ulykkesfuglen Richard og det er en fascinerende fortelling. Jeg liker fantasy, men liker ikke alt fra fantasysjangeren heller. Har lest mye skuffende fra den kanten også, men synes Neverwhere er herlig så langt. En spesiell fortelling.

Har også strevet meg videre i Atonement av Ian McEwan og skal slite meg enda mer gjennom den. Det er språket som er vel tungtrødd til tider. Det blir en lettelse å bli ferdig med den boka etter hvert, for å være ærlig.

Ellers har jeg fargelagt litt i uka her også. Har ikke mye igjen nå. Jeg blir nok ferdig med dette motivet i neste uke, tror jeg.





Motivet er fra denne fargeleggingsboka:

 Den hemmelige hagen - Johanna Basford

Jula i år er heldigvis reddet av sjakk og jeg får noe å følge med på. Orker ikke å se julefilmer 24 timer i døgnet. De faste julefilmene jeg må se hver jul er Home Alone 1 - 2, The Nightmare Before Christmas, National Lampoon's Christmas Vacation og The Muppet Christmas Carol. På selve julaften er det alltid Donald Duck og vennene hans. Det er et absolutt must. Heldigvis er det sjakkturnering på tv å følge med på som et avbrekk fra julestyret. Har fulgt med på sjakk siden 2012. Ikke så veldig lenge, og synes det er veldig interessant. Sjakkturneringen begynte på tirsdag og fortsetter til i morgen.


Bildet hentet fra google.


Det skal uansett bli godt når neste uke kommer, og alt kommer tilbake til det normale igjen. Jeg er ingen fan av jula og foretrekker hverdagen istedet. Jeg er kjedelig sådan. 😊

God helg.

Ukas låt: Black is the Soul - Korn



6 kommentarer:

  1. Hvor har du fått tak i Ann Rule-boka? Jeg har skjønt den er ulovlig å selge i norge.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og beklager for sent svar. Jeg bestilte den på bokklubben.no Det tok litt tid før den dukket opp i postkassen, men er verdt ventetiden. :)

      Slett
  2. Så flink du er med farger og fargelegging. Det ble et skikkelig fint bilde. Jeg fargelegger jeg og, men har ikke fått gjort noe av det i jula.

    Jeg er spent på hva du synes om Neverwhere. Den er en av mine store favoritter av Neil Gaiman. Jeg "elsker" den :-)
    Atonement har jeg også lest, men den syntes jeg var litt tung å komme igjennom. Men jeg tror det var fordi jeg synes så synd på dem og alt som kunne skje ut fra et feiltrinn.

    Hva mente han i kommentaren over at boken The Stranger Beside Me er forbudt å selge i Norge?

    Ønsker deg et riktig godt nytt år, Ina!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. :) Fargelegging og det å være kreativ er noe jeg stortrives med. Hyggelig å høre at du også fargelegger.

      Neveerwhere er en bok jeg liker veldig godt så langt. Syntes at The Ocean at the End of the Lane var en skuffelse, men har likt de fleste bøkene av Gaiman, spesielt The Graveyard Book. Neverwhere er slett ikke verst den heller.

      For min del er det språket til Ian McEwan jeg sliter med i Atonement. Så, så langt tror jeg det er Barneloven av ham jeg liker best så langt.

      Aner ikke. Har ikke fått med meg at The Stranger Beside Me er forbudt å selge i Norge, hvis det stemmer? Hvis det er det er jeg småkriminell uten en gang å vite det... :) Jeg kjøpte den på bokklubben.no så den kan ikke være forbudt da? Det er jo om seriemorderen Ted Bundy, og selv om det er forferdelig innhold er det jo mange andre true crime bøker som er lett tilgjengelig også, så hvis The Stranger Beside Me er forbudt å selge i Norge, så skjønner jeg ikke på en måte hvorfor. Har prøvd å søke på boka angående dette, men finner ikke ut noe om akkurat det.

      Godt nyttår, Astrid Terese. Ha en riktig fin nyttårshelg. :)



      Slett
  3. Så flott fargelegging, Ina!
    Jeg er spent på hva du synes om Atonement etter endt lesing, for selv synes jeg boken er forsåvidt bra :))

    Ønsker deg et riktig godt nytt år!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Birthe. Fargelegging er gøy og kan sitte med det i timesvis. Håper du også fortsetter med fargeleggingen. :)

      Hehe, jeg og Atonement går ikke så godt overens for øyeblikket. I hvert fall ikke språket så det blir litt stykkevis og delt. Kanskje jeg liker boka bedre når den er ferdiglest, men hvem vet? :-)

      Tusen takk og i lige måde. Godt nytt år og håper at jula og nyttårshelgen har vært fin. :-)

      Slett