18. august 2017

Helgelektyre(206)


Ett skritt for langt - Tina Seskis
The Selection - Kiera Cass
Final Girls - Riley Sager

Wes Craven (The Man and His Nightmares) - John Wooley

På onsdag leste jeg ut Wes Craven (The Man and His Nightmares) av John Wooley, og begynte på en ny bok; Ett skritt for langt av Tina Seskis. Som nevt i tidligere innlegg var det meningen at Ett skritt for langt skulle egentlig utgis denne høsten, men er foreløpig utsatt av ukjent grunn.


Out of the Depths (An Unforgettable WWII Story of Survival, Courage, and the Sinking of the USS Indianapolis) - Edgar Harrell

Natt til torsdag ble jeg ferdig med; Out of the Depths (An Unforgettable WWII Story of Survival, Courage, and the Sinking of the USS Indianapolis) av Edgar Harrell. En av de mørkeste bøkene jeg har lest i år. Samme natt begynte jeg å leseThe Selection av Kiera Cass. En bok som jeg har hatt stående i en av hyllene i flere år.

Hvis jeg blir ferdig med Ett skritt for langt ellerThe Selection, skal jeg lese Final Girls av Riley Sager. Den kom i posten på onsdag, så jeg klarer ikke å vente så mye lenger med å lese den. Jeg vet ikke så mye om den, egentlig, så velger å ikke skrive noe om hva den handler om, for jeg vil vite så lite om den som mulig. Baksidetekster på thrillere har en tendes til å avsløre alt for mye, dessverre, så denne gangen skal jeg lese boka uten å lese baksideteksten. Det er synd når baksidetekster ødelegger for mye.

Litt om bøkene jeg leser i helga:

Ett skritt for langt er om Emily som blir til Cat. Hun bytter liv til tross for at hun er en dame som har alt. Hun har en mann, og en sønn som hun er glad i, og lever vel et liv de fleste kan misunne. Hvorfor velger hun da å forlate alt, og hvorfor vil noen bytte identitet i det hele tatt? Er det for å beskytte seg selv eller andre, eller lengter man etter noe nytt og noe helt annet? Det er ikke godt å vite.

The Selection minner meg litt om realityseriene The Bachelor /The Bachelorette som jeg har sett alle sesongene av, og jeg kommer til å se alle sesongene som blir produsert fremover, derfor jeg ville lese boka. Det er et utroverdig konsept både realityserien og boka, men man har sine guilty pleasures og det er et morsomt konsept.The Selection er om en jente som melder seg på The Selection. Prins Maxon ser etter sin fremtidige kone. Siden moren til America Singer (som faktisk er hennes navn) vil at hun skal melde seg på, for at hun ønsker et bedre liv for hennes datter, og siden flere sider av livet hennes på en måte tvinger henne til å melde seg på, føler hun ingen annen grunn enn å melde seg på. Av og til må man ofre seg.  Problemet er at hun allerede er forelsket, ikke i prinsen, men en annen gutt som hun har et hemmelig forhold med. Men hun deltar i The Selection og hun blir overrasket da hun blir en av de 35 utvalgte til å bli bedre kjent med Prins Maxon ...

 Jeg har fargelagt i denne uka også, selvfølgelig, og skal fortsette å fargelegge dette motivet:





God helg. 

Ukas låt: Narcissistic Cannibal - Korn ft. Skrillex & Kill the Noise



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar