16. juni 2017

Helgelektyre(197)


Historier jeg bare forteller mine venner - Rob Lowe
The Bone Collector - Jeffery Deaver
The Dark Tower 7 (The Dark Tower) - Stephen King

Løpegutten - Gabriella Ullberg Westin

I går leste jeg ut Løpegutten av Gabriella Ullberg Westin, og i kveld etter dagens sjakkparti i Norway Chess skal jeg lese Historier jeg bare forteller mine venner av Rob Lowe. Jeg er ingen Robfan, men han er en god karakterskuespiller og har sett ham i mange filmer og Tv-serier. Han er heller ingen favoritt mannlig skuespiller. Det er Tim Curry og Jack Nicholson som er mine favoritt mannlige skuespillere. Jeg forbinder Rob Lowe best fra filmen Youngblood og Tv-serienBrothers & Sisters (2006 - 2011). For meg er og blir han Youngblood fra filmen med samme tittel for han spiller rebelske roller så bra. Tror det blir spennende å lese selvbiografien hans for han har vært både rebelsk og hatt mange interessante film og tv- roller oppgjennom årene.

Natt til søndag etter at jeg ble ferdig med Tinderella av Heidi Nathalie Hovland, begynte jeg å lese The Bone Collector av Jeffery Deaver. Det er min første bok av ham og jeg er spent på å utforske forfatterskapet hans for å se om det er noe for meg eller ikke. Jeg liker jo mørke og dystre bøker, så vi får se om han skriver mørkt nok. Tror neppe at jeg blir ferdig med hverken Historier jeg bare forteller mine venner eller The Bone Collector i helga, men vi får se. Skal jo også fortsette å se Norway Chess og siste dag er i morgen. Etter det blir det rene agurktiden på Tv-skjermen.

Jeg skal også lese videre i The Dark Tower av Stephen King. Det er vemodig at det er den siste boka i serien så det er derfor jeg bruker ekstra lang tid på akkurat den boka. Det er en serie jeg har lest i flere måneder nå så det blir rart når det er over. Skal også leseThe Wind Through the Keyhole som han ga ut i 2012 lenge etter at han ga ut den siste boka i serien. Den kan fint leses som enkeltstående for å få et lite innblikk i The Dark Tower serien og "erfarne" lesere som leserThe Dark Tower serien mange ganger leser den mellom bok fire og bok fem i serien, men som sagt, det går også fint å lese den som aller siste bok siden King ga den ut lenge etter den siste boka på den offisielle The Dark Tower bokserielisten.

Siden jeg er en person som også liker å gjøre andre ting enn bare å lese, skal jeg også fargelegge videre i Mythomorphia av Kirby Rosanes og jeg har begynt på dette motivet:


Jeg så også en god film tidligere denne uka. En av de bedre thrillerne på lenge; Nocturnal Animals. Jeg er ingen fan av hverken Amy Adams eller Jake Gyllenhaal, men de passet svært godt til rollene og slutten var fin, fin på en sær og utspekulert måte.



God helg.

Ukas låt: Heaven's Hung in Black - W.A.S.P.



2 kommentarer:

  1. Ja, det er alltid merkelig å avslutte en bokserie som man har brukt så lang tid på. Man får alltid litt blandede følelser av det, haha :D

    Stilig motiv på fargeleggingen! Hadde som prosjekt å starte med det forrige sommer, men det ble bare noen få sider :/
    - Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og hyggelig å se deg her igjen. Lenge siden sist. :)

      Å ta farvel med en bokserie man liker godt blir rart. Man sitter kanskje igjen med følelsen av at man mangler noe etterpå. :)

      Håper du ikke gir opp fargeleggingen. Jeg har fargelagt siden 2015 og trives godt med det. Jeg gjør det ikke fordi det er avslappende, men liker å være kreativ. :) Så det er bare å starte. Sånt kan man bli sittende lenge med. :)

      Slett