27. mai 2016

Helgelektyre(143) Og venteværelser er et mareritt


Dakota rød - Lene Lauritsen Kjølner
Into Thin Air (A Personal Account of the Everest Disaster) - Jon Krakauer
NOS4A2 - Joe Hill

Litt sent ute med helgelektyreinnlegget i dag, beklager det, men hadde ikke anledning tidligere i dag så det er ikke glemt. Har hendt seg en del ganger før at jeg har glemt at det er fredag for meg så spiller det ingen rolle hvilken dag det er.

Tirsdag leste jeg ut En del av meg av Maren Engelschiøn, og samme dag begynte jeg på Dakota rød av Lene Lauritsen Kjølner. Hadde som håp å begynne på den forrige helg, men slik gikk det ikke. Jeg skal også fortsette å lese Into Thin Air av Jon Krakauer. Jeg har merket at jeg leser engelsk noe tregt, men når jeg skriver på engelsk går det mye raskere. Litt rart, men blir aldri klok på meg selv så den boka får bare ta den tiden det tar. Jeg har akkurat 100 sider igjen av Dakota rød og jeg regner med at jeg leser den ut i kveld og da skal jeg begynne på NOS4A2 av Joe Hill. Siden Stephen King er min favorittforfatter er det for galt at jeg ikke har lest noe av sønnen hans, Joe Hill ennå, men bedre sent enn aldri ...

Var innom sykehuset tidligere i dag for der hadde jeg time. Møtte opp kl 09:10 siden jeg hadde time kl. 09:30 (foretrekker å være i god tid), men slapp ikke inn til time før 10:00. og siden jeg måtte innom flere på samme avdeling så ble jeg ikke ferdig før 11:55 og kunne endelig forlate bygget:) Brukte nesten halve dagen på å være der, men sånn går det når man må tilbake på venteværelset og vente flere ganger før man kan ta flere fysiske tester og diverse på grunn av kø. Så det gikk alt annet enn fort. Men hvem er det jeg prøver å lure? Hele livet føles ut som et venteværelse. Det er som om klokka håner meg:) Så det er ingen stor forskjell på å være hjemme og det å sitte i et venteværelse:)

Så det blir nok mer lesing på meg i helga enn i dag, og hvis jeg blir ferdig med Into Thin Air skal jeg begynne på Billett til helvete av Patricia Highsmith som også er filmatisert av Alfred Hitchcock. Den engelske tittelen er: Strangers on a Train.  

Så rekker antageligvis å begynne på den i helga, men rekker vel ikke å lese hele boka NOS4A2 av Joe Hill som jeg også skal begynne på siden den er på over 700 sider ...

Har dere lest noen av disse bøkene og hva leser dere i helga?

Ukas låt: Goodbye My Friends av Sixx:A.M.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar