13. januar 2012

(Boktema) 3 forfattere jeg ønsker ville skrive enda en bok!


Anette arrangerer boktema hver torsdag. Denne uka måtte jeg bare utsette det litt siden jeg skrev Ghost Story omtale som egentlig burde være ferdig for lenge siden og som jeg ikke kunne vente mer med. Så håper jeg er tilgitt. Jeg vil ikke la denne ukas boktema gå fra meg selv om jeg er en dag for sent ute....

Stephen King
Jeg er så glad for at han fremdeles skriver selv om han skulle ha pensjonert seg for lenge siden. Jeg håper han blir like produktiv i flere år fremover! Denne forfatteren er magisk!


Edgar Allan Poe
Helt usannsynlig at han kommer til å gi ut flere bøker siden denne mannen er død, men moro å tenke, hvordan ville hans fremtidige bøker ha vært? Den mannen har inspirert mange av dagens horrorforfattere og det hadde også vært spennende å høre hva han syns om utviklingen innen horrorsjangeren.

 André Bjerke
Han var og blir Norges beste krimforfatter i mine øyne. Jo Nesbø kan bare gå og legge seg. Jeg elsker Bjerkes skrivemåte. Bøkene hans var grøssende gode blandet med god humor og uhyggelige overnaturligheter i fin blanding. Har i mange år vært på leting etter lignende bøker, men det er jo umulig å finne. Det nærmeste man kommer er Stein Riverton, men Bjerke er og blir best! Har stort sett lest alle krimbøkene hans (bortsett fra Enhjøringen som jeg har i hylla. Men gleder meg til å lese den!). Og De dødes tjern leser jeg hver påske. Den boka blir jeg aldri lei av!


Bare mannlige forattere denne gangen gitt, og det var ikke med vilje:)


10 kommentarer:

  1. Måtte nesten humre litt for jeg selv påpekte at jeg tilfeldigvis bare hadde valgt kvinnelige forfattere, det var heller ikke planlagt :) Ser visst ut til at jeg leser flest bøker skrevet av kvinner.

    Synd at ingen av ønskene dine kan oppfylles :( Jeg har dessverre ikke lest noe som disse forfatterene har skrevel; unntaket er et par av Poes dikt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hva?! Har du aldri lest noe av King, og heller ikke Bjerke?!!!! Sett i gang. Hva er det du venter på? :)

      Slett
  2. Flott innlegg! Men jeg har nok ikke lest noe av noen av disse forfatterne. Mannen min derimot er en stor fan av Stephen King, så vi har mange av bøkene hans i bokhylla :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dere skuffer meg, jenter....*griner*. Du har i alle fall muligheten til å lese King, Anette. Jeg er helt sikker på at du vil like bøkene hans. La deg inspirere av mannen din! Og Bjerke er også helt klart verdt å få med seg.

      Slett
  3. Tre flotte valg, her!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Ikke si at du også ikke har lest noen av disse?:(

      Slett
    2. Ingen fare, har lest noe av alle tre :-D Jeg skal forøvrig planer om å ha Poe som lesetema i februar, så da er det både noveller og dikt, samt Poe - inspirert litteratur som skal leses.

      Slett
  4. Jeg har en bok med Poes samlede verker i hylla.Må få lest den i løpet av dette året jeg også:) Takk for at du minnet meg på det:)

    SvarSlett
  5. Herlig valg! Må visst ta opp Bjerke igjen...

    SvarSlett
  6. Du kommer ikke til å angre på det:)

    SvarSlett