13. juni 2024

Filmer og Tv-serier sett i mai

Det ble noen filmer i mai også, som jeg likte litt bedre enn bøkene jeg leste. Selv om jeg ser mange horror og slashere, ser jeg en del andre sjangre også. Av og til dokumentarer. Spørs hva de handler om. 

I mai så jeg mange filmer som var litt eldre fremfor mange av de nye.


I mai så jeg disse filmene/dokumentarene:



De dødes tjern (1958)

After the Bite (2023)

To Kill a Stepfather (2023)

Psycho Ex (2024)

The Secret (2020)

Borderline Murder (2011)

Message from the King (2016)

The Void (2016)

Totem (2017)

Bad Habits Die Hard (2020)

Død snø (2009)

Drive (2011)

O.J. & Nicole: An American Tragedy (2020)

The Invitation (2022)

Mommy Meanest (2024)

The Barbarian (2022) 

 


Monster (2023)

Dark Water (2005)

Disturbia (2007)

The Village (2004)

Bodies Bodies Bodies (2022)

Hygge! (2022)

Scream: The True Story (2022)
 

23 filmer sett og noen av disse er som sagt dokumentarer, men teller dem som "filmer" De fleste av filmene var horror og litt eldre.


Og hvilken film likte jeg best i mai?


 
The Village (2004)

Skjønner at dette er en noe upopulær film og kanskje en av M. Night Shyamalans minst likte? Kan forstå hvorfor da den kan oppleves litt tungtrødd.

Den er om folk som bor på gamlemåten langt ute i skogen og har dannet et lite eget samfunn. De må holde seg unna skogen hvor skapningene er. Så lenge menneskene og disse skapningene ikke forstyrrer hverandre, holder de innenfor hverandres grenser. De eldre vet hvorfor de har dannet et eget samfunn i skogen, men for de yngre er det det eneste de kjenner til. Så hva er det de eldre egentlig skjuler?

Godt skuespill og fascinerende handling. Liker også stemningen og det filmen egentlig prøver å si. Soundtracket er også verdt å sjekke ut.

Dette er selvfølgelig en film jeg har sett før, og det er noe som skjer ofte. Stadig legger man merke til nye ting, og noen ganger ser jeg en film på nytt for å finne frem til en bestemt stemning.

 

Jeg så også noen serier i mai, men ingen jeg ble ferdig med:

 

Serier:

 

Beverly Hills 90210 sesong 2 

Dexter sesong 2

 

Jeg er midt i mange serier, men siden det er lange serier med lange sesonger på mellom 15 og 20 episoder, tar det litt tid å fullføre sesongene. Men tid har jeg rikelig av, så det gjør meg ikke noe.

Må si at filmfronten i mai var mer vellykket enn bøkene jeg leste. Det er jo noe, og med dette sier jeg meg ferdig med mai.👿


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar