9. september 2022

Helgelektyre(556)

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
Shadow Flicker av Gregory Bastianelli, Summer Nights av Hanna Karlzon, Imagimorphina av Kerby Rosanes og Havets hemmeligheter av Lina Ekstrand, er fra egen boksamling



Der krepsene synger - Delia Owens

Shadow Flicker - Gregory Bastianelli

Aftentid og morgengry - Ken Follett

 

I går kveld leste jeg ut denne:

 
Den som frykter snøen - H.S. Palladino

Krim som ble utgitt tidligere i år. En god krim, men ikke helt overbevistende, og hovedkarakteren var en smule slitsom.

Den er om en kvinne som tidligere jobbet for Kripos, men etter en alvorlig hendelse har hun byttet jobb og har egen praksis som terapeut. Akkurat nå er hun gruppeleder for voldelige menn som trenger sinnemestring.

Hun blir oppring av en tidligere klient som er narkoman som ber om å få møte henne. Bjørk går med på å møte henne kun fordi hun er nødt til å si fra at Azora ikke kan ringe henne mer. Men da hun kommer frem til det avtalte stedet, faller Azora ned fra et tak. Bjørk er sikker på at det ikke var selvmord. Politiet viser Bjørk et bilde som har tilhørt den døde med en beskjed bakpå. Hvordan vet Azora om Bjørks mareritt hun så ofte har? Hun begynner å gjøre sine egne undersøkelser om Azora for å finne mest mulig om henne, men noen vil at hun skal ligge unna, men hvem?

Helt grei krim. Likte å lese om narkotika miljøet, men klarte ikke å like denne Bjørk så godt av en eller annen grunn, og slutten ble noe forutsigbar. Men ingen dårlig bok.

De siste nettene har jeg lest horror som også ble utgitt i år, og det er Shadow Flicker av Gregory Bastianelli. Ukjent bok og forfatter. Noe som er spennende. Den handler om folk som bor på en øy der det er satt opp vindturbiner. Folk som bor der hevdes at de får helseplager av dem som søvnmangel, hodepine og de orker ikke den evige duren de hører hele tiden. Selskapet som eier disse vindturbinene, sender ut en mann til øya for å intervjue disse folka om helseplagene. Vindturbinene skal ikke bare ha påvirket folk, men også dyr.

Mer om boka vet jeg ikke da jeg ikke har kommet langt, men virker lovende. Morsomt at også horror tar for seg aktuelle og viktige temaer iblant. Så er spent på fortsettelsen.

Ved siden av disse bøkene skal jeg lese videre i Aftentid og morgengry av Ken Follett. Det er en bok jeg leser litt når jeg vil i, og siden jeg kommer til å bruke lang tid på den, kommer jeg ikke til å nevne handling og mening før anmeldelsen, hvis ikke blir det så masete og nevne det så ofte.

Senere i kveld skal jeg begynne på Der krepsene synger av Delia Owens som nå er blitt filmatisert. Håper på å skrive mer om boka i mandagsinnlegget da jeg har blitt bedre kjent med den. 😈

Tviler på at jeg blir ferdig med noen av disse bøkene før helga er over, men vi får se.

Siden sist helg har jeg fargelagt dette:


 

Motivene er fra denne boka:

 
Summer Nights - Hanna Karlzon


Motivet er fra denne boka:

 
Imagimorphia - Kerby Rosanes



Motivene er fra denne boka:

 
Havets hemmeligheter - Lina Ekstrand

God helg.

Ukas låt: Dreams - The Cranberries

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar