4. oktober 2021

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
Billy Summers og The Stand av Stephen King, The Homecoming av Andrew Pyoer, House of  Leaves av Mark Z. Danielewski, er fra egen boksamling
 

 Bøker som ble lest i forrige uke:

The Homecoming - Andrew Pyper
Ansiktsløft - Miika Nousiainen

Antall leste sider:

565 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

🖉 Morfar pustet med havet - Trude Teige
🖉 The Homecoming - Andrew Pyper

Bøker som leses nå:

🕮 Billy Summers - Stephen King
🕮 Kolibri - Cecilia Samartin
🕮 House of Leaves - Mark Z. Danielewski
🕮 The Stand - Stephen King

Planlagte bøker denne uka:

⃞   Vargtimen - Geir Tangen
⃞  Minneskogen - Sam Lloyd

Selv om lesingen føles noe tregt av en eller annen grunn i disse dager, ble noe lest likevel. I forrige uke ble en psykologisk thriller/horror lest og en roman/feelgood. Er ikke glad i feelgood bøker, men det er lov å prøve seg. Man kan ikke gro fast i en sjanger, heller.

Natt til søndag leste jeg utThe Homecoming av Andrew Pyper. Jeg skulle egentlig lese den i september i fjor, men andre bøker kom i veien. Men er glad for at jeg endelig har rotet meg til å lese den, for den var virkelig verdt det. Sier ikke så mye om den nå på grunn at jeg har nevnt handling og mening i en del innlegg allderede, og har skrevet anmeldelse.

I går leste jeg ut Ansiktsløft av Miika Nousiainen som jeg smugleste. Av og til smugleser jeg bøker som ikke blir oppført på denne siden. Brukte nesten en måned på å lese den ferdig, tror jeg. Så leser ikke fort, si. Det er finsk feelgood roman om fasadesnakk og barnemas. Jeg likte å lese om Sami og Markus. Sami som ønsker å bli far, men det er vanskelig å finne den rette og bli værende i et forhold. Alltid er det noe som skjer som klusser det til. Samtidig kommer han i en knipe med en MC - gjeng. Klarer han å rette opp for seg uten å bli banket opp? Markus er far til tre barn. Han har foreløpig ansvaret alene for deres mor bor ikke hjemme på grunn av depresjon. Man leser fra mange andre perspektiv også, blant annet en livsstilblogger, men syntes ikke de andre bidro noe særlig, hverken humoristisk eller engasjenerende. Så hadde likt boka hvis det bare var om Sami og Markus, som er underholdende og har sine særheter.

I forrige uke leste jeg videre i House of Leaves av Mark Z. Danielewski og The Stand av Stephen King. Bokbloggeren jeg leser House of Leaves sammen med, leste den ut i helga. Jeg blir ferdig med den i løpet av uka. Stresser ikke med den bare for å bli ferdig. The Stand trenger jeg mer tid på siden jeg har 465 sider igjen. Uansett hvor mye man leser i den, føler man seg ikke produktiv i det hele tatt.

Natt til søndag begynte jeg å lese en ny bok og det er: Kolibri av Cecilia Samartin. Husker hun skypet med God morgen, Norge for noen uker siden.

Den er om en kvinne som blir observert da hun hopper av en bru. Kystvakta får beskjed om dette og de tror det er lite sjanse for å finne henne i live. De fleste finner de døde, eller tatt av strømmen. Merkelig nok er den damen fremdeles i live og blir fraktet til sykehus. Pete, hennes redningsmann, blir interessert i henne, og håper å bli oppdatert om henne. Men er det så enkelt når de ikke er i familie?

Har en viss anelse hvilken retning denne boka tar, og er ikke helt fan av språket, men deler av handlingen er interessant.

Jeg rakk ikke å begynne på Vargtimen av Geir Tangen i forrige uke for noen bøker tar lenger tid enn man først har tenkt. Det er første bok om Gabriel Fjell. Så det blir spennende med en ny krimserie. Jeg har også tenkt å begynne på en psykologisk thriller som heter Minneskogen av Sam Lloyd. Har hatt den i flere måneder og har lenge hatt lyst til å lese den, men ville vente til mørketiden nærmet seg.

Det virker som om jeg ikke går tom for lesestoff i denne uka, heller. Men det tror jeg at jeg aldri kommer til å gjøre.😈

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar