8. juni 2018

Helgelektyre(248)


The Babysitter - Sheryl Browne
Arr - Auður Ava Ólafsdóttir
Det faren min aldri fortalte - Juan Pablo Escobar


Haiens hemmeligheter - Owen Davey

Natt til tirsdag leste jeg ut denne faktaboka for barn som er om haier. Jeg liker dyr bedre enn folk og jeg ser ofte på Tv-kanalen Nat Geo Wild. Der lærer man mye om mange forskjellige dyrearter. Og på Discovery Channel bruker det å være haiuke hvert år. Haier er misforståtte og fascinerende dyr å lære om. Haiens hemmeligheter var en fin illustrasjonsbok som er morsom å få med seg.

When Bears Attack (Close Encounters of the Terrifying Kind) - Joseph B. Healy

I går kveld leste jeg ut When Bears Attack (Close Encounters of the Terrifying Kind) av Joseph B. Healy. Det var en bok jeg likte veldig godt fordi den var svært morsom og underholdende. Å kalle en slik bok for morsom og underholdende er kanskje feil, men det er skrevet med humor og glimt i øyet. Synes at overleveleshistorier og slike programmer er svært interessant.

Samme kveld begynte jeg så vidt å lese The Babysitter av Sheryl Browne som jeg skal lese videre i nå i helga. Jeg skal også lese videre i Arr av Auður Ava Ólafsdóttir. Den begynte jeg å lese natt til tirsdag etter å ha lest ferdig Haiens hemmeligheter av Owen Davey. Hvis jeg blir ferdig med en av disse nevnte bøkene skal jeg begynne å lese Det faren min aldri fortalte av Juan Pablo Escobar. Det har blitt noen biografier på meg i år og jeg liker biografier.

Tipper jeg blir ferdig med Arr førThe Babysitter siden Arr er en veldig kort roman.

Jeg har også fargelagt en del, og jeg fargelegger mye om natta. Fordelen med søvnmangel er at man er mer produktiv. Man får jo ikke gjort noe når man sover. 😀 Dette motivet ble jeg ferdig med:

 Motivet er fra denne fargeleggingsboka:

Mythomorphia - Kerby Rosanes

Det er samme motiv som på forsiden bare at det er speilvendt.

Siden jeg har fargelagt mye i Mythomorphia i de siste ukene, er det på tide å bytte ny fargeleggingsbok igjen. Denne gang bytter jeg til denne fargeleggingsboka:

Boka har dessverre ingen tittel elller navn på illustratør. Selv om omslaget virker litt barnslig, er det en fargeleggingsbok for voksne.

Jeg har også funnet et nytt motiv som jeg skal konsentrere meg om. Jeg ville ha et "enklere" motiv denne gang, så da ble det denne:

Det fine med denne fargeleggingsboka er at man kan rive ut sidene hvis man ønsker det.

I helga og utover i neste uke skal jeg også prøve et nytt Pc-spill som endelig dukket opp i postkassa. Jeg forhåndsbestilte det i desember, så det har vært lang ventetid, og spillet er:

Vampyr.

 Bildet hentet fra google.

Er spent på om det blir mest spilling eller lesing fremover. 😀

God helg.


Ukas låt: Black Wedding - In This Moment ft. Rob Halford



2 kommentarer:

  1. The babysitter så veldig bra ut, den skal jeg se etter neste gang jeg handler bøker :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ikke helt min type bok merker meg, men kanskje du liker den bedre enn det jeg gjør? =)

      Slett