16. september 2016

Helgelektyre(159)


Kjærlighetens tango - Carolina De Robertis
The Art of the Deal - Donald J. Trump
Arven (Night School, #2) - C.J. Daugherty (Jeg har den norske utgaven)

Tirsdagskvelden ble jeg ferdig med Den 13. engelen av Sylvelin Vatle. Den var så som så, ikke helt det store. Anmeldelse kommer senere. Dagen etter begynte jeg på Kjærlighetens tango av Carolina De Robertis som er en hisorisk roman.

Og jeg leser videre iThe Art of the Deal av Donald Trump. Dette er heldigvis ikke en selvhjelpsbok. Jeg leser sjeldent selvhjelpsbøker. Det hender seg en sjeldent gang hvis jeg kommer over et interessant tema, men har ingen tro på selvhjelpsbøker at de skal forandre ens liv osv. Det er bare vås. Så The Art of the Deal havner heldigvis ikke under den sjangeren. Dette er en bok om Trump som businessman som han er mest kjent for, og som gir oss et innblikk i hvordan han jobber og deler en mer menneskelig side av seg i businessverdenen.

Hvis jeg blir ferdig med enten Kjærlighetens tango ellerThe Art of the Deal først skal jeg begynne på Arven av C.J. Daugherty som er andre bok i Night School serien. Leste den første boka i 2012 og leste den på engelsk. Men siden jeg fikk oppfølgeren fra forlag så blir det denne gang på norsk, og føler ikke at jeg må lese første boka på nytt igjen for husker den godt. Jeg glemmer aldri en handling av en bok selv om det er gått 15 - 20 + år, så det går bra. Spent på om jeg kommer til å like oppfølgeren like godt som forgjengeren for jeg er alltid skeptisk til oppfølgere. Det er enten eller med dem.

Skal prøve å komme med anmeldelse av Syndenes forlatelse av John Hart enten på lørdag eller søndag. Jeg jobber med saken.

Har dere lest noen av disse bøkene og hva leser dere i helga?

Filmer sett de siste to ukene:
The Forest (2016)
The Addams Family (1991)

Det har ikke vært så mye filmtitting i det siste. I noen perioder ser jeg mange og andre ganger noen få. Det varierer veldig. 

Ukas låt: Anthrocene av Nick Cave & The Bad Seeds
(Nick Cave & The Bad Seeds nye plate Skeleton Tree dukket opp i postkassa tidligere denne uka, og synes Anthrocene er den beste låta på albumet så langt. Poesi er ikke helt min greie, men Nick Cave gjør det på en dyster og interessant måte).



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar