9. september 2024

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse
The Haunting of Alma Fielding av Kate Summerscale, A Child Alone with Strangers av Philip Fracassi, og A Time to Kil lav John Grisham, er fra egen boksamling 

 

 
Bøker som ble lest i forrige uke:

Hvilekraft - Cecilie Ystenes Myhre

Antall leste sider:

416 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Mørkefall - Sven G. Simonsen

Bøker som leses nå:

📖The Haunting of Alma Fielding - Kate Summerscale
📖Den siste festen - Kristine S. Henningsen
📖A Child Alone with Strangers - Philip Fracassi
📖A Time to Kill - John Grisham

Planlagte bøker i denne uka:

⃞  Jeg finner deg - Harlan Coben
⃞  Hjertepromenaden - Tore André Øyås

Med fare for å gjenta meg selv, nevner jeg likevel at lesingen går fremdeles trått, men leser hver dag, selv om det blir få eller mange sider. Det varierer veldig. Så håper å finne igjen flyten. 👿

I forrige uke ble jeg ferdig med en bok. Lenge siden jeg ble ferdig med to på en uke. Har en del halvspiste bøker og de fleste bøkene jeg leser i, er noe store, men så foretrekker jeg store bøker.

Natt til søndag leste jeg ut Hvilekraft av Cecilie Ystenes Myhre. Er ikke spesielt glad i psyologibøker/selvhjelpsbøker, eller hva man skal kalle det. Det spørs litt hva de er om. Fikk ikke mye ut av denne fordi den var mest beregnet for folk med travle liv, og reklamering for podkasten hennes. Synes ikke at utdrag fra folk som har vært gjester i podkasten hennes, er veldig mye til nytte om hvordan de hviler og slikt, spesielt ikke interessert når det er kjendiser. Det var ikke helt boka for meg.

Jeg har lest videre iThe Haunting of Alma Fielding av Kate Summerscale og den går litt tregt selv om det er interessant, fordi det er sakprosa/faktabok. Mye informmasjon og bakgrunnshistorier er med, så det blir litt stykkevis og delt lesing, men temaet kjeder meg ikke.

A Child Alone with Strangers av Philip Fracassi, er en bok jeg har lest noen uker i siden jeg leser tregere på engelsk, og det er en bok på nesten 600 sider. Er heller ikke typen til å rushe gjennom bøker, bare for å bli ferdig. Synes ikke det er lesing, men det er min mening. Synes ikke at telepatiske evner er spesielt skremmende eller interessant, men boka har mange ander aspekter som jeg er nysgjerrig på, så er spent på fortsettelsen.

I natt begynte jeg på en ny bok som er Den siste festen av Kristine S. Henningsen som ble utgitt tidligere i år. Det er også andre bok i Irma Dahl serien. Litt for tidlig å si hvordan jeg liker den eller si så mye om den i det hele tatt, da jeg har lest bare noen få sider.

Jeg leste ikke videre i A Time to Kill av John Grisham i forrige uke, da jeg fokuserte mer på å komme meg videre i en del bøker jeg er halvveis i. Men skal fokusere mer på den i denne uka, for Grisham har ikke skuffet meg ennå, og det er første bok i en serie.

De neste bøkene på leselista, er: Jeg finner deg av Harlan Coben som er en thriller. Lenge siden jeg har lest noe av ham, men han er en av forfatterne jeg må lese noe av hvert år, og jeg foretrekker de enkeltstående bøkene hans fremfor seriene. Den andre er Hjertepromenaden av Tore André Øyås som er en krimbedut. Jeg skulle egentlig lese den i juli, men rakk det ikke, og sjeldent at ting går som planlagt.

Etter noen rare sommertemperaturer i det siste, ligner det heldigvis mer på høst nå, og håper det blir slik en god stund.👿🍁🍂☔

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar