15. november 2023

Halloween/Fall Challenge - oppsummering

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse 
The Haunting of Hill House av Shirley Jackson, Trick or Treat av Richie Tankersley Cusick, og The Halloween Moon av Joseph Fink, er fra egen boksamling
 
 








I høst var jeg med i en leseutfordring som var arrangert i en Goodreadsgruppe jeg ble invitert i for noen år siden, hvor man leser horror og thrillere.

Denne utfordringen varte fra 1. september til 4. november, og her er listen av emneord man kunne velge i. 

Bat
Cat
Ghost/Haunting
Graveyard
Jack-o'-lantern/Pumpkin
Monster
Scarecrow
Treats
Tricks
Vampire
Werewolf
Witch
Zombie

Bonus: Clowns

 

Man kunne velge hvor mange bøker man ville lese selv i denne perioden.  På listen over kunne man velge bøker som hadde disse emnene enten i handlingen i boka, på coveret eller i tittelen.

Jeg valgte fire bøker siden jeg hadde andre bøker jeg ville lese til Halloween, og samtidig sjonglere med forskellige bøker.👿

 

Disse bøkene leste jeg i Halloween/Fall leseutfordringen:

 

Ghost/Haunting:

 
The Haunting of Hill House - Shirley Jackson


Graveyard: 

 
Trick or Treat - Richie Tankersley Cusick

 

Treats:

 
The Halloween Moon - Joseph Fink
 

 Tricks: 

 
Natthuset - Jo Nesbø

 

Selv om Natthuset ikke er ren horror, men heller spenningsroman med horrorelementer, valgte jeg å inkludere den, siden leseutfordringen skal være så avslappet som mulig.

Trick or Treat og The Halloween Moon hørte jeg på lydbok.

Hva bøkene handler om og meninger sparer jeg til bokanmeldelsene som kommer etter hvert. Bedre på den måten i stedet for at det blir mange gjentakelser.

Dette innlegget er kanskje ikke så spennende, men ville bare lage et innlegg for å vise at det ble gjort. For å gi I Bokhylla litt variasjon. 👿


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar