22. juni 2019

Helgelektyre(296)


I skyggen av stråleglansen - Jan - Erik James Knudsen
Quiet Power: Growing Up as an Introvert in a World That Can't Stop Talking - Susan Cain
The People v. O.J. Simpson: The Run of His Life - Jeffrey Toobin

I litt over en uke har jeg lest I skyggen av stråleglansen av Jan - Erik James Knudsen. Begynnelsen var litt treg og det er mange personer å holde styr på, og jeg liker bøker med stort persongalleri. Det tok litt tid før handlingen tok seg opp, fordi den har veldig tung tematikk. Derfor det har tatt en stund å lese boka, og man leser ikke ut en stor bok på en dag. Det gjør i hvert fall ikke jeg. En stødig krim med en dose thriller, i hvert fall fra midterste delen av boka.

Jeg leser fremdeles Quiet Power: Growing Up as an Introvert in a World That Can't Stop Talking av Susan Cain. Det er en interessant bok om et sært tema. Om hvordan det er å være introvert i forskjellige sammenheng. Å være introvert er det samme som å være sjenert, og at man ikke har noe i mot å være litt for seg selv. Folk som ikke trenger å ha noen rundt seg hele tiden, og som trenger ro til å slappe av med hobbyene sine av og til.

I denne uka har jeg ikke blitt ferdig med en eneste bok, men er ganske sikker på at jeg blir ferdig med både I skyggen av stråleglansen og Quiet Power før helga er over. Da blir neste bokThe People v. O.J. Simpson: The Run of His Life av Jeffrey Toobin. Jeg liker true crime, men har lest altfor lite av det. Har sett mest dokumentarer fra den sjangeren og synes mange saker er veldig fascinerende, spesielt O.J. Simpson. I fjor leste jeg boka hans: If I Did It (Confessions of the Killer). Om jeg tror han er uskyldig i sin sak? Ikke i det hele tatt, men en spennende bok var det, og jeg fikk lyst til å lese mer om ham.

Flere bøker rekker jeg nok ikke i helga. Jeg fargelegger jo også en god del. Det blir mye av både det, gaming og lesing fremover, siden Norway Chess ble ferdig i forrige helg. Så nå blir det ikke mye å følge med på fremover.

Jeg er ennå ikke ferdig med dette motivet, men det nærmer seg:


Motivet er fra denne boka:


Animorphia - Kerby Rosanes

Motiv som jeg snart er ferdig med:

Et motiv som jeg er ferdig med:


Motivene er fra denne boka:


Jewelry Box - Hanna Karlzon

God helg.

Ukas låt: Walk - Kwabs



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar