11. januar 2019

Helgelektyre(279)


Burnt Offerings - Robert Marasco
Min historie - Michelle Obama
En dag i desember - Josie Silver

Litt sent ute med helgelektyreinnlegg i dag, for har vært noen dager hos foreldrene mine, og da tar jeg internettfrie dager. Blir så fort lei av Internett, og kan lett bare logge av for noen dager. 😊

Holder vel på med de samme bøkene som i forrige helg. Trodde jeg ville bli ferdig med boka til Michelle Obama nå, men det ble jeg ikke. Men kommer til å bli ferdig med den i natt, og det er da den tiende natta jeg kommer til å lese i den. Den er interessant, spesielt delen om hvor forskjellige hun og Barack Obama er. Selv om vi får vite mye om familien hennes og oppveksten hennes, føler jeg ikke på en måte at jeg blir "kjent" med henne som person. Det er et savn.

Jeg leser fremdeles i Burnt Offerings som jeg liker veldig godt, spesielt språket. Den har en spennende historie, og håper at filmatiseringen er lett tilgjengelig for jeg vil se gjerne få med meg filmen også, og se hvordan den er i forhold til boka.

Og jeg skal slite med gjennom En dag i desember av Josie Silver som jeg strever med. Ikke bare på grunn av sjangeren som ikke er min stil i det hele tatt, men også språket som virker veldig barnslig. Det er ikke helt min type lesestoff ...

Tirsdagskvelden leste jeg ut denne:

 The Stranger Diaries - Elly Griffiths

Denne leste jeg sammen med en annen bokblogger. Jeg likte den godt, spesielt stemningen, språket og den nevner så vidt om spøkelseshistorier, men syntes selve saken ble litt for enkel. Det var det som trakk ned litt.

I helga kommer jeg til å bli ferdig med Burnt Offerings og Min historie siden jeg har få sider igjen i begge, og da blir de to neste bøkene: Slå på ring av Frode Eie Larsen, ogThe Wrong Girl av R.L. Stine,  som er bok to i Return to Fear Street serien. Samtidig skal jeg komme meg videre i de andre bøkene jeg leser i, og sjonglere litt ...

Jeg har også fargelagt og er snart ferdig med et motiv. Trenger litt finpussing og skyggelegging etter hvert:



Det ser foreløpig litt snålt ut ...

Motivet er fra denen boka:

Secret Garden - Johanna Basford

 Bildet er hentet fra google.

I helga skal jeg ikke bare lese, men også se på sjakk som varer utover januar. I morgen begynner årlige Tata Steel Chess som er i Nederland. Det begynner i morgen og varer frem til 27. januar. Endelig noe å se på istedet for bare repriser. Tv-sesongen har jo bare så vidt startet ...

God helg.

Ukas låt: Rev 22:20 - Puscifer



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar