16. november 2018

Helgelektyre(271)


Unge muslimske stemmer (Om tro og ekstremisme) - forskjellige forfattere
Hels nidinger -  John Olav Oldertrøen
Trick or Treat - Jackson Sharp


Eh, har ikke lest ferdig noen bøker i denne uka foreløpig ... Litt uvant, men har vært litt distrahert av andre ting, så håper fokuset faller på plass i bøkene i helga igjen. Får dårlig samvittighet av å ligge etter med ting. Jeg leser. Det har bare ikke gått så fort i det siste.

Jeg vet jeg blir ferdig medHels nidinger av John Olav Oldertrøen i løpet av helga, siden jeg har få sider igjen. Den begynte jeg på natt til fredag i forrige og det er en ungdomsbok. Jeg liker den og den litt trolske stemningen, men ikke helt fan av kjærlighetsdelen. Tenåringer vil nok synes det er spennende å lese om det, men for oss voksne blir det nok for mye klisjé. Alt i alt en fin bok, men ikke noe spesielt. 

Jeg har også kommet meg videre i og skal lese videre i Unge muslimske stemmer (Om tro og ekstremisme) av forskjellige forfattere. Den er litt småtung å komme seg gjennom da det er en pensumaktig bok, men den er interessant. Usikker på om jeg blir ferdig med den i helga. Det er for tidlig å si, og liker ikke å skynde meg gjennom bøkene jeg leser. 

Men vet jeg blir ferdig medHels nidinger, og da blir neste bok ut; Trick or Treat av Jackson Sharp. Selv om Halloween er over for lengst og høsten synger på det siste verset, så må man ha litt horror likevel, spesielt nå i mørketiden som jeg liker. 

En annen bok jeg skal komme meg videre i og som jeg leser litt stykkevis og delt (fordi jeg sliter med den), og jeg leser sammen med en annen bokblogger. Det er Everything Under av Daisy Johnson. Men skal ta meg sammen og bli flittigere til å lese i den også.

Etter en del uker med mye knoting er jeg endelig ferdig med gnomene og ble ferdig med dem i går. Er ikke helt fornøyd, men orket ikke mer småplukking for det er så smått. Jeg har ikke noe i mot prosjekt som tar lang tid, men å male ting som er smått er en utfordring, men ble ferdig til slutt. 😊




Disse skal settes ut i blomsterkassene som henger på verandaen, og rekker å sette dem der før det ble snø. Bedre sent enn aldri ...

Denne skal henges på en blomsterkrukke inne. Slik ser den ut hengende:

Planten ser litt spinkel ut fordi jeg har hatt den siden høsten 2014.😊

Siden jeg nå er ferdig med gnomene mine, får jeg fargeleggingsbordet mitt tilbake igjen siden det er endelig ledig. Denne gang skal jeg fortsette å fargelegge et motiv jeg begynte på for lenge siden, husker ikke når, og fikk lyst til å jobbe videre med det og gjøre det ferdig. Motivet er dette:

Kommer nok til å ta tid til å bli ferdig med dette motivet, men sånn er det med fargelegging.

Motivet er fra denne boka:

Den hemmelige hagen - Johanna Basford

Lover å ikke la gaming, fargelegging, maling og VM i sjakk ta helt overhånd, og lese litt også. 😊

God helg.

Ukas låt: At the Gates of Retribution - Krypteria



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar