12. oktober 2018

Helgelektyre(266)


You May Now Kill the Bride (Return to Fear Street, 1) - R.L. Stine
Kinderwhore - Maria Kjos Fonn
La meg ikke huske - Lisbeth Pettersen

Formørkelsen - Karin Fossum

Forrige mandag leste jeg ut Formørkelsen av Karin Fossum. Jeg orket ikke å lese en ny bok rett etterpå, så jeg begynte ikke på en ny bok før neste dag. Da ble valget You May Now Kill the Bride som er første bok i Return to Fear Street av R.L. Stine (som er en reboot av originale Fear Street bokserien, tror jeg). R.L. Stine har skrevet mange bøker og serier for barn og ungdom. Han er mest kjent for bokserien Grøsserne (Goosebumps) som er en grøsserserie i bok og Tv-serieformat for barn. Fear Street er mer beregnet for ungdom.


 The Mothman Prophecies - John A. Kell

Natt til onsdag leste jeg ferdigThe Mothman Prophecies av John A. Keel som jeg brukte en del tid på. For det første leser jeg tregere på engelsk, og det andre var det mye opplysninger på få sider. Derfor valgte jeg å bruke tid på den. Jeg liker ikke å skumlese bøker og gjør det aldri.

Natt til torsdag begynte jeg på en ny bok og det var; Kinderwhore av Maria Kjos Fonn, som virker veldig mørk og dyster, men det skremmer ikke meg. Den har også litt mørk humor. Jeg liker dystre ting. Så spørs om denne boka er for meg eller ikke. Vi får se.

Jeg leser også videre i Last Time I Lied av Riley Sager som ble litt forsømt i forrige uke på grunn av andre bøker. Sånn blir det noen ganger.

Hvis jeg blir ferdig med You May Now Kill the Bride eller Kinderwhore før helga er over, blir neste bok; La meg ikke huske av Lisbeth Pettersen. Det er ikke akkurat horror, men en thriller. Noen thrillere kan være ganske mørke de også, og tenkte kanskje den ville passe inn som en del av Halloweenlesingen. Man er aldri for gammel for Halloween. Foretrekker skumle ting fremfor virkeligheten, for virkeligheten er bare kjedelig, nesten oppskrytt. 😊

Det er da disse bøkene jeg skal konsentrer meg om i helga, og på slutten av helga begynner en ny samlesing med en annen bokblogger. Vi har samlest mange bøker allerede, og vår bok denne gang blir: Everything Under av Daisy Johnson.

Ved siden av maler jeg noen hagegnomer og spurver, som jeg skal sette i blomsterkassene som henger på verandaen. Så prøver å bli ferdig før det blir snø, men det tar litt tid. Det er lenge siden jeg har malt noe som helst, så er litt ut av trening, men jeg prøver. 😊 Jeg er ferdig med spurvene, og har malt halvveis ferdig en gnom. Mangler å dekke til noen felter og finpusse den.

Før:

Malte først basisfarge, hvit.

Etter: 


Jeg har også fargelagt. Jeg fargelegger egentlig i boka The Beauty of Horror av Alan Robert. Jeg kan ikke fargelegge i den før gnomene er ferdige siden de låner fargeleggingsbordet, og boka er for stor til å ha på fanget. Derfor fargelegger jeg i Jewelry Box av Hanna Karlzon til jeg blir ferdig med gnomene, fordi den kan jeg bare ha på fanget.

Motivet jeg begynte å fargelegge tidligere denne uka:

Mangler å fylle inn de tomme feltene og lage mer dybde i ansiktet.


God helg.

Ukas låt: The Last of the Real Ones - Fall Out Boy



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar