9. juli 2018

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ..


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* The Outsider - Stephen King
* Rottefangeren fra Sorø - Gaute Heivoll & John Kenn Mortensen 
* Bad Girls with Perfect Faces - Lynn Weingarten 

Antall leste sider i forrige uke:

 489 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Du slipper aldri unna - Chevy Stevens

 Bøker som leses nå:

* Likblomsten - Anne Mette Hancock
* What Happens Next? (Contemporary Urban Legends and Popular Culture) - Gail de Vos
* Frankenstein - Mary Shelley
* Graves' Disease (A Practical Guide) - Elaine A. Moore & Lisa Moore

Planlagte bøker denne uken:

* Likblomsten - Anne Mette Hancock
* What Happens Next? (Contemporary Urban Legends and Popular Culture) - Gail de Vos
* Frankenstein - Mary Shelley
* Graves' Disease (A Practical Guide) - Elaine A. Moore & Lisa Moore
* Eye Candy - R.L. Stine

Leselysten begynner å ta seg opp igjen sakte, men sikkert, og godt er det.

 I forrige uke ble jeg ferdig medThe Outsider av Stephen King som er hans nyeste. Den kom ut i slutten av mai, og jeg brukte nesten to uker på å lese den ut. Han er fremdeles min forfatterhelt selv om jeg ikke likte denne. Den ble vel tørr og konseptet fenget ikke helt denne gang. Den leste jeg ut torsdagskvelden.

Senere på torsdagskvelden begynte jeg på en ny bok, og jeg ville da ha litt lettere lesestoff. Det ble da Rottefangeren fra Sorø av Gaute Heivoll, og det er godt å lese en illustrasjonsbok til en forandring, og synes at illustrasjonen i denne er herlig. Jeg ble ferdig med boka dagen etter siden det er en veldig kort og lettlest bok.

Senere på fredagskvelden begynte jeg så vidt på en ny bok og det var; Bad Girls with Perfect Faces av Lynn Weingarten, og det er psykologisk thriller for ungdom. Den ble lest ut i går siden den var såpass lettlest. Samme kveld rakk jeg å begynne på en ny bok og neste bok var; Likblomsten av Anne Mette Hancock, som jeg skal fortsette med.

Har lyst til å begynne på en ny bok før uka er omme, og da blir det; Eye Candy av R.L. Stine. Lenge siden jeg har lest noe av R.L. Stine nå, som er kjent for disse seriene: Grøsserne (Goosebumps), og Fear Street. Han har skrevet mange bokserier, men også enkeltstående spenningsbøker for ungdom og Eye Candy er en av dem.

Jeg skal også lese videre i Frankenstein av Mary Shelley som jeg leser litt stykkevis og delt, og den leser jeg sammen med en annen bokblogger.

Ellers gleder jeg meg til sommeren er over for denne sommeren består ikke av annet enn Fotball VM, Tour de France og repriser. Jeg avskyr alt det og også sola, for jeg er veldig lyssky. Så i det minste Haisommer på NRK3 i går kveld og det er en tradisjon å se den minst en eller to ganger hver sommer. Selv venter jeg på at den årlige haiuka på Discovery Channel skal begynne, og i følge denne nettsiden begynner det den 22. juli. 😀

2 kommentarer:

  1. Rottefangeren fra Sorø har jeg også akkurat lest, men jeg hadde ikke hørt om noen av de andre bøkene, utenom Frankenstein. Jeg er inne i en dystopi runde og var overrasket over hvor godt jeg egentlig liker dystopier :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Rottefangeren fra Sorø er fin, og likte spesielt godt illustrasjonene.

      Leste en god del dystopier for noen år siden, og det ble så mye av det at jeg måtte ha et lite avbrekk, men det er en sjanger jeg også liker godt. Kos deg. =)

      Slett