23. juli 2018

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* Eye Candy - R.L. Stine
* Frankenstein - Mary Shelley

Antall leste sider i forrige uke:

 509 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Rottefangeren fra Sorø - Gaute Heivoll & John Kenn Mortensen
Likblomsten - Anne Mette Hancock 

Bøker som leses nå:

* The Good Daughter - Karin Slaughter
* Iris & Ruby - Rosie Thomas
* Graves' Disease (A Practical Guide) - Elaine A. Moore & Lisa Moore

Planlagte bøker denne uken:

* The Good Daughter - Karin Slaughter
* Iris & Ruby - Rosie Thomas
* Graves' Disease (A Practical Guide) - Elaine A. Moore & Lisa Moore
* Satan's Hollow - Joe Brusha
* Andre folks døtre - Amy Gentry

Er så lei av sommeren og har aldri vært noen sommermenneske. Heller ikke morsomt med lange, lyse dager når man er veldig lyssky. Så venter på høsten. Geitramsen har dukket opp og det er et tegn på at høsten nærmer seg, i hvert fall når det begynner å fyke av den overalt. Liker høsten og mørketid best. Mer avslappende og det er mer atmosfære når det regner og blåser. Hadde ikke orket å bo et sted hvor det var sol hver dag.

Natt til fredag leste jeg ut Eye Candy av R.L. Stine. Det er en psykologisk thriller for ungdom som jeg ikke likte i det hele tatt, dessverre. Noe som er synd siden R.L. Stine er en av mine favorittforfattere, men man kan ikke like alt. Senere samme natt orket jeg ikke å begynne på en ny bok siden det nærmet seg morgen, og jeg står opp veldig tidlig.

Natt til lørdag begynte jeg på en ny bok og det var Iris & Ruby av Rosie Thomas. Jeg foretrekker horror, thrillere og mørk litteratur generelt, men må få med meg noen romaner også, for å få litt variasjon. Har kommet et stykke i boka, og skal lese videre i den utover uka.

Jeg leser også videre i The Good Daughter av Karin Slaughter. Det går litt tregt med den, ikke fordi den er kjedelig, men jeg foretrekker å lese på engelsk. Det er bare det at jeg leser litt tregere på engelsk, og får ikke den samme flyten når jeg leser på norsk, men det gjør meg ikke noe. Synes engelsk er uansett et rikere språk på mange måter, så det gjør meg ingenting at jeg leser tregere på engelsk.

I går kveld leste jeg ut Frankenstein av Mary Shelley. Jeg har alltid hatt lyst til å lese den. Samtidig kviet jeg meg litt til å begynne med den da jeg trodde kanskje den ville bli litt avansert, men den var forbausende lett å lese, selv om jeg leser litt tregt på engelsk. Ble også overrasket over hvor godt jeg likte den.

Planen for denne uka blir å lese videre iThe Good Daughter og Iris & Ruby, og begynne på Satan's Hollow av Joe Brusha, som er en tegneseriebok for voksne. Har sniktittet litt i den, og fikk sansen for illustrasjonene med en gang.  Håper også at jeg rekker å begynne på en bok til før uka er omme, og da blir det Andre folks døtre av Amy Gentry. Den har ligget i ventebunken lenge nå, så det er på tide å lese den snart uansett.

2 kommentarer:

  1. Jeg liker også høsten best av årstidene. Den har en unik atmosfære med alle fargene. Tror også det kunne vært spennende å lese Frankenstein av Mary Shelley. Leser ikke så mye klassikere, men den kunne jeg tenkt meg å lese :D
    - Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å møte flere høstmennesker for jeg vet av bare sommermennesker. Synes høsten er mer stemningsfull.

      Anbefaler gjerne Frankenstein. Har ikke lest altfor mange klassikere jeg heller. Jeg likte den overraskende godt og den var forbausende lett å lese. =)

      Slett