16. oktober 2017

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

* De døde dukkenes sommer - Antonio Hill
* The Wind Through the Keyhole - Stephen King

Antall leste sider i forrige uke:

663 sider 

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

The Selection - Kiera Cass

Bøker som leses nå:

* I'm Watching You - Mary Burton
* Sleeping Beauties - Stephen King & Owen King

  Planlagte bøker denne uken:

* I'm Watching You - Mary Burton
* Sleeping Beauties - Stephen King & Owen King
* Bobla - Siri Pettersen 
* Dukken - Josh Webster
* Hendig mann søkes - Jöns Hellsing

Forrige torsdag lest jeg ut De døde dukkenes sommer av Antonio Hill, og da begynte jeg å lese I'm Watching You av Mary Burton som jeg skal fortsette med. Dette er andre uka jeg leser Sleeping Beauties av Stephen King og Owen King. Det er en murstein på over 700 sider, så da krever den litt tid, samtidig som at jeg leser litt tregere på engelsk. Men Stephen King må jeg bare lese på engelsk, horror også, for det er ikke det samme på norsk. Mye av språket og stemningen blekner når det blir oversatt, spesielt når bøkene til Stephen King blir oversatt. Det blir bare ikke det samme.

Jeg er snart ferdig med I'm Watching You og når jeg er ferdig med den, skal jeg begynne på Bobla av Siri Pettersen. Hvis jeg rekker å begynne på en bok til før uka er over, blir det Dukken av Josh Webster. Sleeping Beauties trenger jeg mer tid på, men er godt i gang. Selv om den er stor og veldig tung å holde (kanskje man får litt armmuskler mens man leser den?:), er den ganske lett å lese .Har et ønske om å begynne på en bok til før uka er omme, men får se det litt an. I så fall blir det Hendig mann søkes av Jöns Hellsing  Man kan ikke bare lese dystert lesestoff selv om det er fristende ...

På lørdagskvelden mens jeg så Skal vi danse leste jeg utThe Wind Through the Keyhole av Stephen King, så nå er alle bøkene iThe Dark Tower serien lest.The Wind Through the Keyhole ble utgitt åtte år etter at siste bok iThe Dark Tower serien ble utgitt. Den kan fint leses som enkeltstående og de som leserThe Dark Tower serien opptil flere ganger leser den mellom bok fire og fem. Jeg brukte over ett år på å lese ferdigThe Dark Tower serien og det var vel verdt det. Bøkene jeg likte minst fra den serien varSong of Susannah ogThe Wind Through the Keyhole, men alt i alt er det en sterk og solid serie. Jeg skal selvfølgelig få med meg filmenThe Dark Tower som kom ut tidligere i høst, men venter med å se den til den kommmer på blu-ray. Jeg likte ikke filmtraileren noe særlig, men skal gi filmen en sjanse likevel. Idris Elba er jo med i filmen, og han er kul. :)

I denne uka skal jeg også bli flinkere til å trappe ned på både Fanta og Red Bull fordi det har det vært altfor mye av i det siste. Å drikke en boks med Fanta og en boks Red Bull hver dag er kanskje ikke spesielt mye, men kan bli det i lengden. Får ikke mer energi av Red Bull, men det er en vanedrikk. Får holde meg til mer kaffe og te, som om jeg ikke drikker mer enn nok kaffe og te fra før av. :) Man har da sine vaner. :)

2 kommentarer:

  1. Du har nok lesestoff til den kommende uken også ser jeg :)

    Har ikke lest The Dark Tower serien, men har fått inntrykk av at mange liker bokserien godt. Hittil har jeg for mange bøker på leselisten, men mulig jeg kommer til å gi serien en sjanse en dag. Du mener jo tross alt at det er en solid og sterk serie :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, også tror jeg at jeg har en tendenes til å gape over litt for mye og stiller litt store krav til meg selv, men det må gjøres det også. ;)

      Jepp, det er den. Trodde kanskje ikke det var helt sjangeren for meg, men ble positivt overrasket over The Dark Tower serien. Det er en kompakt serie med mye action og overraskende vendinger. Så det er bare å hive seg over serien. Skjønner godt dilemmaet over for mange bøker på leselisten. Har det samme problemet selv. :) Sånn er det å være ekorn. ;)

      Slett