3. juli 2017

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


  Bøker jeg leste i forrige uke:

Come Closer - Sara Gran
Det hjelper ikke å blunke - Lene Ask

Antall leste sider i forrige uke:

 350 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Her Every Fear - Peter Swanson

Bøker som leses nå:

* Skinnet bedrar - Agnes Lovise Matre
* In a Dark, Dark Wood - Ruth Ware
* The Dark Tower 7 (The Dark Tower) - Stephen King 
* Atlas of Cursed Places (A Travel Guide to Dangerous and Frightful Destinations) - Olivier Le Carrer 

Planlagte bøker denne uken:

* Skinnet bedrar - Agnes Lovise Matre
* In a Dark, Dark Wood - Ruth Ware
* The Dark Tower 7 (The Dark Tower) - Stephen King
* Atlas of Cursed Places (A Travel Guide to Dangerous and Frightful Destinations) - Olivier Le Carrer 
* The Wrong Train - Jermey de Quidt
 
 Natt til tirsdag i forrige uke leste jeg ut Come Closer av Sara Gran. Det var en annerledes horrorbok som jeg likte veldig godt, og jeg fikk lyst  til å lese mer av henne. Så flere bøker av henne må jeg prøve å få tak i. Neste dag (også tirsdag) leste jeg ferdig Det hjelper ikke å blunke av Lene Ask. Det var en koselig og rar bok. Noe forutsigbart for oss voksne kanskje, men småsjarmerende likevel.

Forrige tirsdag begynte jeg på Skinnet bedrar av Agnes Lovise Matre som jeg skal fortsette med. Har ikke mange sider igjen, så den blir jeg ferdig med i en av de nærmeste dagene. Natt til tirsdag begynte jeg å lese In a Dark, Dark Wood av Ruth Ware som jeg også skal fortsette med. Foretrekker å lese på engelsk selv om det går litt tregere. Spesielt horror og thrillere foretrekker jeg å lese på engelsk. Hvorfor vet jeg ikke, men det har vært sånn lenge.

 Når jeg blir ferdig med Skinnet bedrar eller In a Dark, Dark Wood skal jeg begynne å lese Atlas of Cursed Places (A Travel Guide to Dangerous and Frightful Destinations) av Olivier Le Carrer. Den tror jeg blir interessant for jeg synes at slike temaer er spennende. Har alltid vært fascinert over det overnaturlige, mystikk, forbannelser, og slike mørke og rare temaer.

Skal prøve å få begynt på en bok til i løpet av uka og da blir detThe Wrong Train av Jeremy de Quidt, og jeg skal også lese videre iThe Dark Tower av Stephen King. Den siste boka i serien går det litt tregt med for man vil jo ikke at det skal ta slutt helt ennå. Derfor den boka går litt i slow motion.

5 kommentarer:

  1. Du har en del bøker på gang ser jeg! Og The Dark Tower... jeg rykker stadig lengre inn i historien og blir mer og mer nysgjerrig på hvordan den kommer til å ende :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Prøver å lese mellom to-tre bøker "samtidig". Men ikke mer for da blir det bare rotete. :) Og prøver å prioritere alle bøkene jeg leser i. Skal komme meg videre i The Dark Tower jeg også. Vil bare ikke at reisen med Roland skal ta slutt, hehe. :) Tror det blir vemodig.

      Slett
    2. Akkurat nå har jeg også flere bøker på gang, tre stykker, og det blir fordeling. Men sant skal sies, at det har for det meste gått i Tårnet. Ja, det kommer til å bli vemodig å avslutte... kanskje vi skal lese Ringenes herre etterpå :)

      Slett
    3. Det blir ofte sånn. Vanskelig å holde seg til en bok. Prøver å prioritere, av og til går det bra og av og til får noen bøker mer oppmerksomhet enn andre. Det varierer veldig.

      Kan godt samlese Ringenes herre når vi er ferdig med Tower. Har den norske utgaven (som jeg har stjålet fra min bror), men ikke lest den ennå, men kan godt bestille den på engelsk også hvis det er ønskelig.

      Slett
    4. Artig at du har den på norsk - så blir det helt omvendt enn Det mørke tårn. Min utgave er en tykk samleutgave med alle tre bøkene i én, på engelsk :)

      Slett