1. august 2016

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...


 Bøker jeg leste i forrige uke:

  I Am Number Four - Pittacus Lore
Huset ved innsjøen - Kate Morton 
Stille som i graven - Mary Higgins Clark

Antall leste sider i forrige uke:

539 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:


Bøker som leses nå:

Nattens stemme - Nora Roberts (romantikk, suspense/voksen)
Fergen - Mats Strandberg (horror, fantasy/ungdom,voksen) 
The Gunslinger (The Dark Tower, #1) - Stephen King (horror, fantasy, science fiction, western/voksen)

Planlagte bøker denne uken:

 Nattens stemme - Nora Roberts (romantikk,suspense/voksen)
Fergen - Mats Strandberg (horror, fantasy/ungdom,voksen) 
The Gunslinger (The Dark Tower, #1) - Stephen King (horror, fantasy, science fiction, western/voksen)
Det er noe som ikke stemmer - Martina Haag (roman, voksen)

I går kveld ble jeg ferdig med Stille som i graven av Mary Higgins Clark. Hun er kanskje ingen "kvalitetsforfatter", men bøkene hennes er lettleste og stemningsfulle, og av og til uhyggelige. Av og til trenger man slike lette og stemningsfulle bøker i blant. Etter at jeg leste ferdig Stille som i graven, begynte jeg rett på Nattens stemme av Nora Roberts. Det er en bok som er en blanding av romantikk og suspense. Det er ikke som Fifty Shades of Grey eller Calendar Girl. Det er ingen slik bok, har ikke lest noen av dem, og har ikke tenkt det heller. Nattens stemme har mystikk og suspense over seg. En helt annen stil, heldigvis. Har lest noen bøker av Nora Roberts før og har likt noen av dem.

Natt til fredag begynte jeg på en ny nattlektyre som er Fergen av Mats Strandberg. Det er en bok på litt over 600 sider, og den kommer jeg til å bruke litt tid på, men det gjør ikke noe siden jeg har rikelig av tid. Så det går bra. Lesing er heller ingen konkurranse.

Jeg ble ikke ferdig med The Gunslinger av Stephen King i helga fordi hun jeg samleser den med har vært på ferie og blitt enige om at jeg skal vente med å lese videre i den. Når man er på ferie skal man nyte stedet også, ikke bare lese. Man vil jo ikke lese hele tiden når man er på ferie, man skal da også oppleve ting, og det er fullt forståelig. Så jeg leste i andre bøker i mellomtiden. Jeg liker The Gunslinger kjempegodt og det gjør ikke noe om at jeg har lest den før. Jeg har også bestilt bok to i The Dark Tower serien slik at jeg kommer til å ha den klar til den tid kommer, for vi skal samlese hele serien.

Og jeg beklager at jeg ikke kom med Rosemary's Baby innlegg i forrige uke, der jeg sammenligner bok og film i eget innlegg. Var sikker på at jeg ville ha det klart i forrige uke, men det krever mer tid. Jeg har kommet halvveis, og må gjøre noe finpussing. Satser på å bli ferdig med det til torsdag og håper at jeg har det klart til da, så beklager at det tar sånn tid.

Ellers ble det lite med innlegg i forrige uke. Liker ikke at ting står for stille, men har slitt veldig med energi og liker ikke å skylde på sykdom, men sånn er det. Jeg er redusert av fysiske plager og det må jeg ta hensyn til, enten jeg liker det eller ikke. Men prøver å være produktiv med innlegg så ofte jeg klarer og håper denne uka blir mer aktiv.

Jeg bruker å komme med månedens bokanbefaling hver første dag i en ny måned, men denne gang kræsjer det med mandagsinnlegget, så det kommer i morgen. Så følg med:)

Mål for denne uka: Flere innlegg.

2 kommentarer:

  1. Ser ut som du får en fin uke. Jeg hadde også tenkt å begynne på Fergen denne uken, men så brukte jeg dagen på en psykologisk thriller i går, og velger å vente litt. Hvis ikke nettene dine er for korte, får jeg gjerne begynt før du er ferdig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:)

      Tenkte å utsette Fergen jeg også, men det var nok omslaget som fristet og jeg vet at man ikke skal la seg lure av bokomslag;) Har lest en noe psykologiske thrillere en stund og av og til trenger man en pause. Jeg liker psykologiske thrillere, men horror er og blir min sjanger. Men prøver samtidig å lese mye variert innimellom.

      Nettene mine er lange. Nesten like lange som dagene, sånn er det når man soverl lite. Vet ikke hvor lang tid jeg kommer til å bruke på Fergen, alt er avhengig om hvor fengende en bok er for at det skal gå fort:) Jeg har ikke noe i mot trege handlinger heller, men det går fortere så lenge en bok er interessant:)

      Slett