28. mars 2016

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...





 Bøker jeg leste i forrige uke:

Maestro - Geir Tangen
Du - Caroline Kepnes
De dødes tjern - André Bjerke

Antall leste sider i forrige uke:

1167 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Jeg gir deg sola - Jandy Nelson

Bøker som leses nå:

Dukkehuset - M.J. Arlidge (krim/voksen)
Night Shift - Stephen King (antologier,grøss/voksen)

Planlagte bøker denne uken: 

På onsdag ble jeg ferdig med Maestro av Geir Tangen, og samme dag begynte jeg på Du av Caroline Kepnes. Den leste jeg ferdig på lørdag. På fredag begynte jeg på De dødes tjern av André Bjerke som jeg leser hver påske, og den ble jeg ferdig med i går. Jeg leser fremdeles Night Shift av Stephen King. Den har jeg det ikke travelt med siden den består av antologier og de vil jeg gjerne bruke litt tid på. På lørdag, etter å ha lest ferdig Du av Caroline Kepnes begynte jeg på Dukkehuset av M.J. Arlidge som jeg skal forsette med. Hvis jeg blir ferdig med Dukkehuset eller Night Shift først skal jeg da begynne på Jeg lar deg gå av Clare Mackintosh.

I helga flyttet vi klokka en time frem og det er lysere og lengre dager. Noe jeg ser på med skrekk fordi dagene er lange nok fra før av. Jeg kaller dem sirupsdager og uansett hva jeg gjør så stopper tiden helt opp. Å få tiden til å gå er en kunst i seg selv som jeg ennå ikke har forstått. En time er som en hel uke. Tiden går ikke selv når jeg leser.

Og det ble dessverre ingen anmeldelser på lørdag og søndag for bestemte meg for å ta fri for å lese ekstra. I påska skal man jo lese ekstra, og det er sjeldent jeg tar meg fri fra blogging så tenkte det var på tide. Jeg leser mye de dagene jeg blogger også, men fikk lest ekstra mye  på lørdag og søndag. Jeg er ikke avhengig av Internett og kan ta lange pauser av gangen, men av og til er det greit å ta hele lesedager. Koble helt av og jeg får ikke abstinenser av den grunn:) Jeg klarte å leve uten sosiale medier i to og en halv måned i fjor og savnet det ikke, denne gangen tok jeg bare noen bloggfri dager. Av og til tar jeg pauser fra alt og av og til delvis pauser. Det varierer:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar