Viser innlegg med etiketten del Toro og Hogan. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten del Toro og Hogan. Vis alle innlegg

1. juni 2012

Månedens Bokanbefaling (Mai)

Nok en måned er over. Syns vi er i månedsskifte hele tiden, jeg. Kan ikke tiden bare stå stille en liten stund? Det er alt jeg spør om:-)

Mai var en varierende lesemåned. Av og til var leselysten der og andre ganger var den forsvunnet, men jeg fikk da lest noen bøker likevel.

I mai har jeg lest:

Fossefall(42) Fru Vinges forbannelse - Jorunn Johansen
Heksesabbat - John Dickson Carr
Personbasert kognitiv terapi ved psykoser - Paul Chadwick (Omtale kommer!)
Trusslen - del Toro & Hogan (Omtale kommer!)

Kun 4 bøker. Ikke all verden. Håper jeg får lest unna flere i juni. Ligger tross alt etter med 19 (!) bøker fra å klare 100 i løpet av 2012, i følge goodreads. Denne gangen har jeg bestemt meg for å klare det, selv om det ser meget mørkt ut. Får håpe jeg får lest veldig mye i sommer.

Boka som stikker av med månedens bokanbefaling i mai er:


 Trusselen - del Toro & Hogan


(Bokelskere)
Det lander et fly på JFK-flyplassen i New York, men tårnet mister kontakten med kapteinen. Flyet stanser, det blir mørkt og det ser ut til at alle ombord er døde. Trusselen har landet. Dette er ikke en historie om angrep utenfra, men om angrep som kommer fra våre nærmeste.













Jeg fikk for alvor øynene opp for del Toro da jeg så filmen Pan's Labyrinth! Regissør del Toro gjorde den filmen magisk og da jeg fikk vite at han også ga ut en bok, måtte jeg selvføklig sjekke ut forfatterskapet hans også. Personlig er jeg litt lei av vampyrer siden det har vært veldig mye vampyrhysteri angående Twilight. Men siden del Toro er en av forfatterene av denne boka, og at det var den første i en triologi, måtte jeg selvfølgelig sjekke den ut, og jeg angrer meg ikke! Er du lei av såkalte vampyrer som oppfører seg som eiesyke fløtepuser slik som i Twilight, så er Trusselen garantert noe for deg! I Trusselen er det snakk om hvordan vampyrer SKAL være. Skumle, truende og ikke minst, voldelige. Så jeg storkoste meg mens jeg leste. Likte atmosfæren kjempegodt og spesielt starten er skikkelig god! En uhygge som er lenge siden sist jeg følte gjennom en bok. Herlig lesestoff som jeg gjerne anbefaler videre!

Så velkommen til en ny måned og håper dere får tid til å kose dere med mange bøker! Og vi får håpe at det blir litt varmere igjen etterhvert. I dag snødde det litt faktisk, men det var heldigvis ikke mye og det smeltet med en gang. 

Er heller ikke så fryktelig glad i sommer, men en mellomting hadde vært fint;-) Ha en god lesemåned!