19. februar 2024

Det er mandag og tid for forrige ukes oppsummering ...

Inneholder eksemplarer fra forlag, mot en ærlig anmeldelse 
The Remaking av Clay McLeod Chapman, A Time to Kill av John Grisham, og Rock Paper Scissor av Alice Feeney, er fra egen boksamling
 
 

 
 Bøker som ble lest i forrige uke:

Det spøker på fjellet - Sidsel Jøranlid
Jakten - Bernard Minier
The Remaking - Clay McLeod Chapman

Antall sider som ble lest:

437 sider

Bøker som ble anmeldt i forrige uke:

Paret i nummer 9 - Claire Douglas

Bøker som leses nå:

📖Funnet - Harlan Coben
📖Min egen stemme - Britney Spears
📖Aftentid og morgengry - Ken Follett
📖A Time to Kill - John Grisham

Planlagte bøker denne uka:

⃞  Haiene - Øistein Borge
⃞   Rock Paper Scissors - Alice Feeney

Målene for forrige uka var å lese ut Jakten av Bernard Minier, The Remaking av Clay McLeod Chapman og lese videre i Aftentid og morgengry av Ken Follett. Alle målene ble merkelig nok nådd.

Forrige onsdag leste jeg ut barneboka Det spøker på fjellet av Sidsel Jøranlid. En stemningsfull grøsserhistorie for unge lesere, kanskje, men for voksne lesere blir det nok for lett å skjønne hva som foregår. Men likte handlingen bedre enn illustrasjonene. Syntes de manglet litt atmosfære.

Natt til fredag leste jeg ut Jakten av Bernard Minier som jeg brukte noen uker på, men så er det jo en bok på over fire hundre sider. Selv har jeg ikke noe i mot store bøker og at det tar tid. Likte den godt og at Minier tar vare på mørkheten i bøkene sine.

I går kveld leste jeg ut de få sidene jeg hadde igjen avThe Remaking av Clay McLeod Chapman. Må si jeg likte Whisper Down the Lane av ham bedre. Syntes hovedkarakteren iThe Remaking var noe slitsom, og syntes ikke at blandet media ikke passet inn i denne boka. Likte heller ikke at de siste delene besto av en podcaster, da jeg ikke har noe forhold til podcast i det hele tatt. Det har aldri interessert meg. Kommer til å teste ut flere bøker av ham før jeg vurderer å fortsette forfatterskapet hans eller ikke.

Om natta leser jeg om Britney Spears. Har jo hørt en del om boka, og selv om hun ikke er en rollemodell for min del, liker jeg det meste av musikken hennes, og synes hun er fascinerende. Så det er spennende å se hvordan det hele startet fra hennes eget perspektiv.

Jeg har også lest videre i Aftentid og morgengry av Ken Follett i denne uka også, og har kommet litt over halvveis. Den er noe tørr, dessverre. Jeg liker tidsepoken befinner seg i, men ikke nødvendigvis handlingen.

Jeg har ikke begynt på A Time to Kill av John Grisham, selv om jeg har ført den opp på Goodreads. Skulle egentlig begynne på den tidlig neste uke, men utsatte det litt, da jeg ville bli ferdig med noen andre bøker først.

Den neste boka på leselista, er: Haiene av Øisten Borge. Har et noe lunkent forhold til bøkene hans. Har lest noen som var noe kjedelige, men ville lese denne på grunn av haitittelen. Den andre boka på leselista er Rock Paper Scissor av Alice Feeney. En forfatter jeg har hørt mye om, men som jeg ikke har lest noe av ennå. Ville lese denne da det er en thriller med vinterstemning og karakterer i isolasjon. En setting jeg liker. Alltid spennende å prøve ut forfattere man ikke har lest noe av tidligere.

Målene for denne uke er å lese ut Min egen stemme av Britney Spears siden den er veldig kort, og kanskje Funnet av Harlan Coben, men garanterer ikke noe. Det er oppfølgeren til Gutten fra skogen, og begynne på A Time to Kill av John Grisham.

Her har det blitt kaldere og snøen klamrer seg fast. Perfekt til enda mer mørk litteratur.❄👿

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar