13. desember 2019

Helgelektyre(312)

Reklame: Eksemplarer mottatt fra forlag, mot en ærlig anmeldelse 
The Troop av Nick Cutter og The Blind Assassin av Margaret Atwood, er fra egen boksamling


The Troop - Nick Cutter
Apollo 11 - David Whitehouse
The Blind Assassin - Margaret Atwood

Jeg har ikke blitt ferdig med noen bøker så langt i denne uka. Jeg leser fremdelesThe Troop av Nick Cutter, som jeg har lest en god stund i, ogThe Blind Assassin av Margaret Atwood. Apollo 11 av David Whitehouse begynte jeg å lese i forrige uke.

Jeg liker de fleste bøkene bortsett fraThe Troop. De første hundre sidene var gode og intense, men så tok det en retning jeg ikke ble så begeistret for. Jeg liker horror, men det finnes mange type horror. Dette er blandet med dystopi og en smule science fiction. Jeg liker dystopi, men når jeg leser horror, vil jeg gjerne det skal være ren horror, men det er vanskelig å finne, så det ble ikke helt den boka jeg hadde tenkt meg.

Den er om en speiderleder som tar med seg fem gutter på fjorten år til en øy hvor de skal være i noen få dager, for å lære overlevelse og kjenne seg selv bedre. Teste speiderferdighetene litt. De har ikke lov til å ha med seg mobiltelefoner, men en slags radio som de kan kommunisere med fastlandet hvis uvær eller andre farer oppstår. Men ting går ikke som planlagt da en ukjent mann kommer med båt, og han virker ikke helt vel. Han er tynn og sulten. Hvem er han, og har han flyktet fra noen? Hvorfor er han så sulten? Er han smittefarlig? Speiderlederen blir en smule rådvill med tanke på hva han skal gjøre med situasjonen. Noe som er litt ironisk med tanke på at speidere alltid skal være beredt.

Som sagt var de hundre sidene svært lovende, men så ble det litt for mye science fiction for meg. Synes også den er litt barnslig, men skal lese den ferdig selv om jeg kanskje ikke vil like den bedre.

Jeg leser også historien om månelandingen. Whitehouse skriver veldig detaljert om konkurransen mellom diverse land og dilammaer, og farer som oppstår, for ikke å snakke om alle de mislykkede forsøkene før det lyktes. Jeg har ikke kommet så veldig langt i den, men synes den er veldig interessant så langt. Synes at slike ting er spennende. Alt som er uvanlig er spennende.

I en lang stund har jeg også lestThe Blind Assassin av Margaret Atwood, som jeg leser sammen med en annen bokblogger. Vi har det ikke travelt med den siden vi leser i flere bøker begge to. Har ikke tenkt å oppsummere så mye om den nå, fordi den er litt avansert, og sparer det til anmeldelsen i stedet.

Blir muligens ferdig medThe Troop av Nick Cutter, siden jeg har kommet halvveis i den, og da skal jeg begynne å lese Det lyser så fint av julestjernen av May Britt Stendal. Ukjent bok og forfatter for min del, men det er bare spennende. Jeg vet heller ikke så mye om hva boka handler om, bortsett far baksideteksten, så jeg venter med å fortelle mer om den når jeg har begynt å lese den. Når man er litt tryggere på boka.

Usikker på om jeg blir ferdig med Apollo 11 i helga, siden den er veldig informativ, og da går det ikke så fort, men det får ta tiden det tar. Det er ikke noe å stresse med.

Som vanlig har jeg fargelagt en del i det siste, og spilt Nintendo Switch Lite. Noe må man jo finne på.😊

I det siste har jeg finpusset litt på disse motivene som kreves tålmodighet:







Beklager for dårlig bildekvalitet, men bildene er tatt med mobilkamera og jeg er ingen hobbyfotograf.😊

Motivene er fra denne boka:

Imagimorphia - Kerby Rosanes

God helg.

Ukas låt: Spending My Time - Roxette



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar